Saskia Schatteman
Saskia Schatteman
09/10/2020
Var, de mediaregie van de VRT-merken, lanceert een campagne die de vele kwaliteiten van het medium radio in de verf zet.

In de radiospots doet Nico Sturm ons anders over radio nadenken en knipoogt daarbij naar andere media. Zo is er een spot over het grote bereik: maar liefst 8,7 miljoen Belgen luisteren elke week naar de radio, een straf cijfer dat menig influencer in verlegenheid brengt.

Een andere spot heeft het over geloofwaardigheid en brand safety, waarbij er fijntjes op wordt gewezen dat er op radio geen fake news of clickbait bestaat.

Ook de narratieve en beeldende kracht van radio wordt uitgespeeld als ‘theater of the mind’. In de ene spot wordt er een filmische scene voorgesteld met slechts enkele woorden. In de andere spot neemt acteur Koen De Graeve ons mee op een spannende trip.

De campagne is van de hand van Lucy en loopt ook op social media en in de vakpers.

Client: Var
Contacts: Saskia Schattemans, Marit Ginevro
Agency: Lucy
CD: Laurent Dochy, Iwein Vandevyver
Creation: Thomas Thysens
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
Audio Production Company: Radiospotcel @VRT
Audio Creative Coach: Evelien Dockx
Radioproductie: Het Geluidshuis
Acteur/stem: Koen de Graeve / Nico Sturm
Techniek: Patrick Voets
Regie en muziek: Koen Brandt

Meer weten over de kracht van radio?