Terug naar Cases

Case: Devos & Lemmens

Creatieve storytelling blijft scoren

Sauzenspecialist Devos & Lemmens haalt in de kerstperiode de welgekende karakters ‘Devos en Lemmens’ boven voor een kerstcampagne. Ze halen ook nu hoge scores op creativiteit en plezier.

Sector
FMCG
Thema
Meaningful (storytelling) & ROI (sales & traffic uplift)
Download
Case delen
header image

Periode

December 2017 en 2018

Aanpak

Door al 15 jaar consequent in te zetten op radio, is Devos & Lemmens een breed en toegankelijk merk geworden. De humoristische radiospots met de herkenbare karakters zijn ondertussen legendarisch. Ze weten zich ook telkens perfect aan te passen aan de context waarin we zitten. In de kerstperiode van 2017 en 2018 scoren ze met hun campagne hoog op creativiteit. Ook het marktaandeel van de marktleider neemt een sprong vooruit van 3,8%.
 

Overall mediaplan: 
 

  • kerstspot 2017 en kerstspot 2018

 

 

Radio levert een belangrijke bijdrage in de notoriëteit van ons merk en zorgt tijdens de belangrijkste periodes van het jaar voor traffic. Logisch dus dat dit medium het core element in onze mediamix vormt
Lorenzo Van Doorslaer
Marketing Manager Devos Lemmens, Continental Foods

Facts and figures

Bron: DIVA 3.0, InSites Consulting i.o.v. Var
Vraagstelling ‘Creatieve evaluatie’: Wanneer je jouw gevoel bij deze spot zou beschrijven, welke kenmerken vind je dan van toepassing?

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht