Terug naar Cases

Lapperre

Hoge spontane merkbekendheid én likeability met ijzersterk creatief concept

Hoe creëer je een nieuw luchtiger creatief concept voor je aanbod aan hooroplossingen voor jong en oud? Met die uitdaging ging gehoorspecialist Lapperre samen met radiospecialist Philip Maes aan de slag. Het resulteerde in een sterk auditief concept dat het herhalingskarakter van radio countert met een groot aantal herkenbare spotjes.

Sector
Hooroplossingen
Thema
Brandbuilding
Periode
2020-2021
Case delen
Download
header image

Aanpak

Ijzersterke brand assets met een grote verscheidenheid aan spotjes.

Radio is een activerend medium waarbij je creatief moet omspringen met de weinig beschikbare tijd.
Anne Abbeel
Marketing Director

Fact & Figures

  • Likeability: 7,5 (gemiddelde score op vier geteste radiospotjes. Bron: posttest Initiative juni 2021).

  • Understanding: 7,8 (gemiddelde score op vier geteste radiospotjes. Bron: posttest Initiative juni 2021).

  • Spontaneous awareness: een stijging van 44% naar 61% op een jaar tijd (niet enkel toe te schrijven aan de radiocampagne).
     

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

              Verplicht

              Blijf je graag op de hoogte?

              Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                  Verplicht