Header image
Terug naar Cases

Case Mitsubishi

Ludieke campagne doet tongbreker Mitsubishi Electric niet snel vergeten

Disclaimer: In de laatste opvallende radiocampagne van Mitsubishi Electric die tot stand kwam in samenwerking met reclamebureau d-artagnan wordt de awareness van het merk verhoogd door op een ludieke en humoristische manier te worstelen en verwijzen naar de moeilijk uit te spreken (en schrijven) naam van het merk.

Sector
Energie
Thema
Brand Building
Periode
2021-2022
Case delen
Download
header image

Aanpak

De producent en distributeur van warmtepompen, airconditioning- en ventilatiesystemen zocht een manier om van hun naam een vast begrip te maken. Met onder meer een grappige radiospot plaatst d-artagnan het merk onder de aandacht.

 

Mediaplan:

  • Radio: Joe, DAB+-zenders, Studio Brussel, Radio 2, La Première en Classic21.
  • Sociale media: Facebook en Instagram
  • Print: De Standaard, Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad en La Libre
  • Varia: in het straatbeeld op billboards en street furniture.

 

Zelfspot leek ons een sterk wapen. Het leven is immers al serieus genoeg.
Thomas Pertry
Senior Marketeer Mitsubishi Electric Belgium

Facts & Figures

  • Stijging website traffic (visitors) 2021 naar 2022 (sinds start campgens dus = 2 waves) = 2021: 26.583 VS 2022: 83.952 visitors
  • Herkenbaarheid (blinded attribution) = 34% (benchmarck sector = 17%)
  • Stijging conversie: 2021: 166 contacten en 2022: 794

Media

Contact

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

}
Verplicht