Header image
Terug naar Cases

Nordic

Nordic-spot zorgt voor enorme piek in traffic

Scandinavië op de kaart zetten als interessante reisbestemming in de winter én zomer, zo kan de doelstelling van de laatste Nordic spot het best worden samengevat. Dankzij de opvallend sobere radiocampagne wist de adverteerder afgelopen winter alvast heel wat Vlaamse avonturiers te prikkelen.

Sector
Toerisme
Thema
ROI
Periode
31 januari 2022 - 6 februari 2022
Case delen
Download
header image

Aanpak

Een sobere radiospot van dertig seconden gedurende 1 week met 1 rustige stem en een beetje achtergrondmuziek, niets meer en niets minder.

Veel mensen hebben ons laten weten dat ze de spot heel goed vonden. Bovendien hebben we een enorme boost gekregen qua aanvragen na de campagne: zo was er een enorme piek in onze traffic, in die mate dat onze teams op een gegeven moment zelfs niet meer konden volgen
Alessandra De Praetere
Teamlead marketing

Facts & Figures

  • Marketing activation: Consideration (45%) en Interaction (48%)
     
  • Likeability 7+: Execution (67%) en Content (60%)
     
  • Attribution: Sonic (11%) en Blinded (13%)
 

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

Verplicht