Sophie De Marche
Sophie De Marche
Account Executive
27/12/2021
Onderzoek van Ebiquity* beoordeelt radio na tv als meest effectieve medium als het gaat om merkgroei. Toch onderschatten veel FMCG-merken nog steeds de kracht van radio. Schweppes lanceerde deze zomer zijn eerste radiocampagne en legt meteen bijzonder straffe DIVA-resultaatscijfers voor. We like it like that!

1. Verfrissend sterke impactscores

Gemiddelde scores van nieuwe merken op radio liggen op 27% voor blinded recall en 14% voor blinded attribution. Schweppes springt daar losjes over met respectievelijk 52% en 40%. Ook op de parameters ‘consideration’ en ‘fanship’ legt het merk topscores voor.

2. Sterk gesmaakte creatieve uitwerking

De heldere, zomerse creatie en herkenbare muziek worden als bijzonder aangenaam en origineel ervaren. De kracht van het concept wordt bevestigd in onze Pulse-test: versterkte emoties seconde per seconde bij het beluisteren van de spot.

3. Sprankelende mix met tv

34% van de respondenten gaf aan dat ze deze campagne ook op televisie gezien hadden. Uit DIVA-onderzoek bleek dat de recall-score van de campagne stijgt bij deze respondenten tot maar liefst 85%. Hét bewijs dat het gebruik van radio en tv samen de impact kan versterken.

De radiocampagne liep in augustus 2021 op Studio Brussel, MNM, Qmusic, Joe en Nostalgie.

Meer weten?

Contacteer ons en we helpen je graag verder.
 

(*) Bron: Ebiquity: Re-Evaluating Media for Recovery: Understanding the true value of media for growing brands during challenging times