Caroline  van der Kooi
Caroline van der Kooi
Media Adviseur Radio 2
03/01/2020
Veranda’s Van Der Bauwhede weet waarom. Na een radiocampagne over Open Bedrijvendag staat hun agenda volboekt tot april 2020 en zijn ze genomineerd door Voka voor de Open Bedrijvendag Award. Pol Dauwe van communicatiehuis Greendots licht de bouwstenen van de campagne toe.
1. Boodschap: dichtbij

Spreek je consument rechtstreeks aan in een herkenbare taal die dicht bij je merk staat.

Pol Dauwe: “De radiospots zijn een waarheidsgetrouwe afspiegeling van de waarden waarmee Van Der Bauwhede groot is geworden: kwaliteit en service met de glimlach. De passie van het bedrijf wordt overgebracht door de warme stem van Herbert Flack. De proza vertaalt de liefde voor het vak.”

2. Doel: concreet

Formuleer duidelijk je doel. De opening van een nieuwe winkel of lokale opendeurdagen: als het de buurt betreft, willen de mensen het weten.

Pol Dauwe: “Het doel van de radiocampagne was om kwalitatieve leads te genereren voor de Open Bedrijvendag bij Van der Bauwhede. Een heldere boodschap en duidelijke oproep.”

3. Mediaplan: focus

Besteed je mediabudget gericht. Bij lokale communicatie telt elke cent. Met regionale radio bereik je de mensen die in de buurt van je zaak luisteren en kan je oproepen tot traffic. Hoge ROI, weinig waste.

Pol Dauwe: “De focus van het mediaplan lag in 2019 op non-milieubelastende media: radio, tv, online, social media. Omdat radio behoort tot één van de meest efficiënte media om kortetermijnactie te genereren, hebben we volop ingezet op dat kanaal. De doelgroep van Van Der Bauwhede zijn bouwers en verbouwers in de iets hogere leeftijdscategorie. Met Radio 1 en Radio 2 coverden we 80% van onze doelgroep.”

4. Resultaat: meetbaar

Radio is flexibel inzetbaar en speelt kort op de bal. Je kan dus snel bijsturen en je resultaat voortdurend optimaliseren.

Pol Dauwe: “Dankzij de oproepen in onze radiocampagne konden we een verhoging meten in het aantal kwalitatieve bezoekers tijdens de Open Bedrijvendag. De eerlijke, warme manier van communiceren in onze radiocampagne wordt geapprecieerd door onze klanten, ook daar zullen we dus verder op blijven inzetten.”

Wil je weten hoe ook jouw business regionaal kan profiteren van adverteren via radio?

Caroline van der Kooi

Media Adviseur Radio 2

Wouter De Bruyn

Media Adviseur Radio 2