Stefan Delaeter
Stefan Delaeter
Market Intelligence Manager
21/08/2020
Vandaag maakte het CIM nieuwe luistercijfers bekend voor de periode van 31 december 2019 tot 12 juli 2020. Dit zijn de belangrijkste conclusies*:

- 92% van de Vlamingen luistert wekelijks naar radio en 76% dagelijks.
VRT-radio bereikt op dagbasis bijna 3 miljoen Vlamingen.
MNM staat het sterkst bij jonge luisteraars 12-24 jaar (marktaandeel van 27,9%), 15-34 jaar (23,3%) én 18-44 jaar (19,6%).
Studio Brussel is marktleider op 25-54 jaar (16,7%) met dagelijks 359.393 luisteraars met een gemiddelde luisterduur van 214 min.

  • SuperSelexy StuBru + MNM** heeft het grootste dagbereik van de belangrijkste commerciële doelgroepen 18-44 jaar (53%) en 18-54 jaar (49%).

- Radio 2 is de grootste familie van Vlaanderen met een marktaandeel van 29,2% en dagelijks bijna 1,3 miljoen luisteraars (12+ jaar).
Radio 1 kent een lichte stijging op haar kerndoelgroep 30+ jaar, Sociale Groep 1-3 (marktaandeel van 13,6%).

De VRT-radiozenders weten altijd jong en oud te bereiken en te verbinden en vliegen er dit najaar terug in. Zo staat Peter Van de Veire opnieuw klaar met  zijn ochtendshow vanaf maandag 24 augustus op MNM en een week later starten de duidingsprogramma’s op Radio 1 met nieuwe presentatoren in de ochtend- en avondspits.

Block image
Download de CIM-infografiek
200421 CIM RAM Infografiek
Download

Meer info? 

Contacteer onze matchmakers voor meer info of voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.