Amel Ahdour
Amel Ahdour
Communication Officer
18/10/2019
Vandaag maakte het CIM de resultaten van het radio-onderzoek voor de periode mei-augustus 2019 bekend. Dit zijn de belangrijkste conclusies voor VRT-radio:
  1. Wekelijks luisteren 90,4% van de Vlamingen naar radio en 68,9% naar de VRT-radiozenders.

  2. Het marktaandeel van MNM bij de 18- tot 44-jarigen steeg naar 20,6%.

  3. Studio Brussel bereikt dagelijks 535.862 Vlamingen en is de meest selectieve radio op 18-44 en 25-54. Het DNA van de zender werd met de reboot scherpgesteld en beter afgestemd op de behoeften van de luisteraars.

  4. Radio 2 blijft met een marktaandeel van 30,1% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars uitgesproken marktleider in Vlaanderen.

  5. Radio 1 bereikt in deze golf dagelijks 591.248 luisteraars en heeft een marktaandeel van 7,0%.

Benieuwd naar de gedetailleerde resultaten van de Vlaamse radiomarkt? In onderstaande infographic vind je de belangrijkste inzichten over het luistergedrag in Vlaanderen en de cijfers van de VRT-radio’s op hun kerndoelgroepen.

Je kan de pdf-versie van deze infographic ook downloaden onderaan op deze pagina.

Block image
CIM-infografiek
191018 CIM RAM infografiek
Download

Meer info?

Contacteer het radioteam voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.