Veerle Van Cauwenbergh
Veerle Van Cauwenbergh
09/03/2022
Het thema van de World Radio Day 2022 is niet toevallig ‘Radio and Trust’. Onze adverteerders weten al langer dat radio een partner is waarop je kan rekenen voor het opbouwen van merkbekendheid en het realiseren van ROI. Twee grote spelers vertellen waarom radio al jaren centraal staat in hun mediaplan, met dank aan Egta.

Colruyt: “Radio realiseert conversie”

Bjorn Van der Cruyssen, Head of Media, Colruyt Group: “Voor Colruyt is conversie cruciaal. Door de activatiemogelijkheden en de brede bereiken zijn online audio en radio media bij uitstek om conversie te realiseren. Onze merken mikken op een breed publiek, radio is een medium dat zowel jong als oud blijft aanspreken. Audio zorgt voor fun en efficiëntie in je mediaplan en biedt een waaier aan creatieve mogelijkheden voor merkintegratie.”

Carrefour: “Radio garandeert ROI”

Nathalie Jacquier, Director of Strategic Marketing and Brand for France at Carrefour Group: “Dankzij radio kunnen we gedurende de hele dag dichtbij onze consument zijn. Doelgroepen raakten de laatste jaren wat versnipperd, maar radio toont zich al jaren een stabiele partner die de beste ROI voorlegt en de meeste traffic genereert. Radio garandeert grote bereikcijfers en bereikt ook overal: thuis, onderweg en in de winkel. Het medium is flexibel en responsive, waardoor last-minute akties snel en efficiënt kunnen worden uitgerold.”

Meer weten hoe je radio kan inzetten als ROI-builder?

Download de whitepaper of contacteer ons