26/03/2020
De coronacrisis heeft een grote impact op ons dagelijks leven. We zijn dezer dagen in ons huis gekluisterd en dat beïnvloedt ook ons mediagedrag.
→Moeten merken reclamecampagnes voeren zoals in normale tijden? Die vraag werd gesteld in de periode van 16 tot 30 maart 2020 aan consumenten van alle leeftijden en sociale groepen in 13 landen: Australië, Brazilië, China, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, UK en U.S.A.
37% van de respondenten vindt dat merken effectief moeten blijven communiceren als voorheen. 25% vindt dat niet. Iets minder dan een derde van de ondervraagden heeft er geen mening over.
Die polarisatie zien we terug in alle socio-demografische categorieën. De ‘ja-groep’ is het meest vertegenwoordigd binnen Generatie Z (38%), mannen (39%) en de hogere inkomens (39%). De ‘nee-groep’ is in de meerderheid bij onze Duitse (50%) en Franse (40%) buren.
Respondenten blijken geïnteresseerd in de concrete antwoorden die merken kunnen bieden en de rol die ze opnemen.
Ook uit een onderzoek door Kantar bij 35.000 consumenten wereldwijd vindt ...
De consument verwacht dus relevantie en oplossingen. Het is aan de merken om daarop in te spelen in hun communicatie.
Dat kan. Tot en met 30 juni 2020 bieden we aan alle actieve adverteerders 15% gratis extra mediaruimte. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop.
Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.