27/01/2020
Hoe je merk laten groeien van awareness en engagement tot conversie? Ons onderzoek vorig jaar onthult 6 inzichten, bevestigd door researchers in het buitenland.
→Bron: Kantar
Quote: “Brands will turn up the volume and find their voice as we enter a new age of audio advertising.”
Bron: Pandora For Brands
Kort: de brand recall ligt hoger in radiospots waar de merknaam in de eerste 2 seconden vermeld wordt. “There is significant evidence that listeners can recognize and recall ad content in as short of two seconds.” Ook onze eigen studie (DIVA) bevestigt dat. Andere insights: “Korte formaten presteren niet slecht” en “vrouwenstemmen worden geapprecieerd.”
Bron: University College London
Kort: het menselijk brein kan een bekend muziekfragment binnen 100 tot 300 milliseconden herkennen, wat de diepgewortelde favoriete nummers in ons geheugen benadrukt.
Aan het woord: radiofuturoloog James Cridland
Quote: “Hoog tijd voor radiomakers om hun output in vraag te stellen".
Leestip: ‘Make Noise, a creator’s guide to podcasting and great audio storystelling’ van Eric Nuzum (verschenen in december 2019).
Bron: Billboard.com
Kort: Apple lanceert Apple Music for Business, een soundtrackservice voor commerciële verkooppunten in samenwerking met PlayNetwork,. "Elk merk heeft een identiteit, een stem en een verhaal dat het wil vertellen - en nu kan dat, met muziek."