Lissa  De Peuter
Lissa De Peuter
Marketing Executive
04/12/2020
Maak jij samen met de bewoners van Villa Fura een hip communicatieplan? Dat was de vraag die Villa Fura vzw lanceerde via dewarmsteweek.be. Creative Belgium voelde zich geroepen en organiseert een make-a-thon op zaterdag 19 december bij VRT. Het initiatief is in samenwerking met Make A Mark Brussels, met de steun van Var.

Villa Fura vzw is een organisatie uit Tervuren die voor jongvolwassenen met een verstandelijke en/of meervoudige beperkingen een warme en veilige thuis wil creëren waar ze de nodige begeleiding en zorg krijgen om een gelukkig en betekenisvol zelfstandig leven uit te bouwen. Het wonen is inclusief en verankerd in de lokale gemeenschap van Tervuren.

De vzw wil nu op een frisse, hedendaagse manier bekendmaken dat 8 jonge mensen (met een beperking) samen beginnen aan een spannend avontuur. In het voorjaar 2021 zetten zij de stap naar inclusief wonen en werken. Zij willen aan de omgeving vertellen wie ze zijn en waar zij van dromen. Zoals o.a. leuk werk in de buurt, meedoen aan het sociale leven, wonen in een toffe studio midden in de gemeente, kortom in een warm en veilig huis thuiskomen.

Een hip communicatieplan? Enter Creative Belgium

Isabel Van den Broeck, Creative Belgium: “Toen we de oproep zagen van Villa Fura, wisten we dat wij hier een verschil konden maken met onze expertise. We geloven dat goed doen goed doet en we hebben erg veel sympathie voor de Warmste Week. Dus zijn we samen met Make a Mark op het idee gekomen om vrijwilligers op te roepen en binnen 1 dag een volledig uitgewerkt communicatieplan aan te bieden, van concept tot uitwerking.”

Block image

Creative Belgium zal op basis van de vrijwilligers een team samen stellen met verschillende creatieve profielen. Op zaterdag 19 december 2020 komen ze samen voor een 10 uur durende “hackathon”, ten voordele van Villa Fura. Doorheen de dag zullen de deelnemers, in een veilige setting, kunnen overleggen met de vzw. Op het einde van de dag zal de finale presentatie voorgesteld worden aan de non-profit.

Graag meedoen aan dit warme initiatief?

Ben je een communicatieprofessional en voel je je geroepen? Schrijf je in via deze link