Rudi Janssens
Rudi Janssens
Chief Commercial Officer
17/08/2021
Zowel Eén als Canvas blijven inzetten op de succesvolle mix van uitdagende, ontspannende en verrassende programma’s. Alle programma’s zijn zowel lineair als via VRT NU on demand te bekijken. Dat online platform zet dit najaar nog meer in op gebruiksgemak, extra content en een aantal nieuwigheden. Bereik als adverteerder dus nog makkelijker jouw doelgroep op verschillende manieren.

Het najaar van Eén & Canvas

Eén haalde een hoog marktaandeel van 35,1% afgelopen voorjaar (januari t.e.m. juli; live+7, 18-23u). Ook zonder de sportmaanden juni en juli haalde het net een hoog marktaandeel van 33,7%. 9 van de top 10 programma’s van het voorjaar waren te zien op Eén. Opnieuw brengt Eén thema’s tot bij de kijker waar we vaak niet over durven spreken, met o.a. het langverwachte nieuwe seizoen van Taboe met Philippe Geubels.

Canvas kan terugblikken op een prima voorjaar met een marktaandeel van 8,3% (januari t.e.m. juli; live+7, 20-2u). In het najaar kan je rekenen op de vertrouwde dagelijkse duiding en achtergrond, maar ook op grote thema’s zoals arbeidsmigratie en klimaatverandering, alsook op sterke internationale fictie zoals de nieuwe seizoenen van The Handmaid’s Tale & Killing Eve.

Het najaar van VRT NU

Steeds meer mensen vinden de weg naar VRT NU: na de mooie groei in 2020 zit het platform voor 2021 (cijfers t.e.m. juli) al aan 91 miljoen starts, dat is maar liefst 36% meer dan dezelfde periode vorig jaar. Daarom komt VRT NU dit najaar met een aantal nieuwigheden op de proppen zoals een first screen app en audio-integratie. Lees meer

Eén & Canvas bieden via VRT NU nieuwe web only-programma’s en extra content aan bij de lineaire uitzendingen, specifiek gericht op jongeren, zoals de reeksen Meer onverwacht en I aime who I am.

Hoe als adverteerder meegenieten van het grote bereik van VRT NU, Eén en Canvas?

1. Exclusieve partner 2022-2023

Word een exclusieve langetermijnpartner van programma’s op Eén en Canvas met jouw 5”-billboards – die automatisch ook meelopen op VRT NU – en vergroot zo je naamsbekendheid en imago. Interesse in de pakketten vanaf 2022? Download onze paper Premium Partnerships TV & Video of contacteer ons voor meer info.

2. Boodschappen van algemeen nut

Geniet van speciale tarieven en omkader je campagne met de kwalitatieve content van Eén en Canvas. Contacteer bruno@var.be

3. Adverteren rond webreeksen of merkintegraties

Interesse in de mogelijkheden van adverteren rond webreeksen of je merk integreren in Brand Extensions-afgeleiden? Contacteer sam@var.be

4. Preroll video advertising

Vanaf 1 januari 2022 kunnen adverteerders unskippable prerolls boeken vóór de start van een programma. Er worden maximum 40” per reclameblok toegelaten, daardoor blijven de blokken kort. Programma’s worden niet onderbroken. Contacteer ons voor meer info.