25/02/2021
Op 25 februari presenteerden Ella Leyers en Marie-France Vodikulwakidi op ‘SONIQ – The Audio Celebration’ de winnaars van de SONIQ Awards 2021. Naast de uitreiking van de awards kwamen ook enkele experten aan bod. Dit zijn hun tips.
→Marktonderzoeksbureau InSites Consulting houdt om de twee weken een online enquête bij drie groepen van 200 respondenten tussen 18 en 64 jaar. Zo krijgen adverteerders een duidelijk beeld op de herkenning van hun merk en de waardering van de specifieke spot.
De parameters die aan bod komen tijdens het onderzoek vind je onderaan dit artikel.
Bebat
Door haar boodschap aan te passen in april 2020 – tijdens de eerste lockdownperiode - scoorde Bebat hoge ogen. Het merk staat op de 1ste plaats, en wel om 4 redenen: merkoverweging (74%), NPS (59%), fanship (64%) en content likeability (67%).
Impermo
“Tegels, natuursteen, parket, …” de alomgekende jingle en het consistent aanwezig zijn op radio werpt vruchten af. Met hoge scores op zowel sonic recall (86%) als nuttige score (75% herinnert zich de spot én kan ze linken aan Impermo) staat deze adverteerder met stip op nummer 1.
Devos Lemmens
20 jaar en talloze prijzen later weten de personages Devos & Lemmens nog steeds te boeien. Het is dan ook niet onverwacht dat het merk het beste scoort op de parameters execution likeability (69%) en creativiteit (55%).
Dovy Keukens
Met een consistent gebruik van de stem van oprichter Donald Muylle is het geen wonder dat het merk goed scoort op sonic attribution (86%). Voor sonic recall (85%) en nuttige score (71% herinnert zich de spot én kan ze linken aan Dovy) krijgen ze een mooie 2e plaats.
Enkele parameters die aan bod komen tijdens het onderzoek:
Contacteer ons om je radiospots of tv-billboards te laten testen.