Met de DIVA-impactstudie reikt Var de adverteerder en mediaprofessionals inzichten aan over de efficiëntie van hun campagne. 

De impact van je campagne

De DIVA-studie van Var is een multimediale impactbarometer die onder andere de herkenning, attributie en appreciatie van campagnes meet. 

Je kan op verschillende niveaus evalueren en weet meteen of je campagne een schot in de roos is of op welke vlakken het eventueel nog beter kan. 

Post-test

De studie bestaat sinds 1997 en wordt regelmatig geoptimaliseerd met nieuwe benchmarks. Na afloop van je campagne doen we een post-test voor radiospots, tv-boodschappen van algemeen nut en tv-billboards. De studie geeft unieke inzichten in de kwaliteiten en eventuele minpunten van je campagne. 

Meten is weten

Onze afdeling Research zorgt voor onderzoeksresultaten op maat. We vergelijken de resultaten met de sector van de adverteerder en de resultaten kunnen ook gebruikt worden om te kijken of je budget goed besteed is.  

Pre-test

Je kan ook een pre-test aanvragen om een betere inschatting te maken nog voor de spot op antenne gaat. Is de boodschap van de spot duidelijk? Bereik je er het gewenste resultaat mee? Soms kan zelfs een simpele ingreep na de pre-test je merkidentiteit flink versterken.


Tags Audio Research