Lore Lenseclaes
Lore Lenseclaes
Head of Sales Media Agencies
30/11/2021
Zoals elk mediabedrijf heeft ook VRT de distributie van zijn content de laatste jaren sterk aangepast aan het vernieuwde mediagebruik. Die beweging resulteerde in tal van nieuwe touchpoints met bijhorende nieuwe digitale advertentiemogelijkheden.

Bereik Vlaanderens untouched audience: de on demand-kijkers van VRT

Eerder dit jaar lanceerden we digitale audioreclame op de VRT-radiokanalen MNM, Studio Brussel, Radio 1 en Radio 2. In 2022 starten we met digitale videoreclame mogelijkheden op VRTNU. Een mijlpaal omdat VRT- kijkers tot nu toe moeilijk bereikbaar waren voor klanten.

Gewijzigd kijkgedrag

Nieuwe streamingplatformen en touchpoints boomen volop in het medialandschap. Leuk voor de kijker, maar niet altijd voor de adverteerder. Immers, de meeste van deze platformen werken met abonnementsformules en laten geen reclame toe. Goed nieuws: VRT NU reikt de hand naar adverteerders.

Adverteren op VRT NU biedt merken de unieke kans om in deze hoogkwalitatieve omgeving te connecteren met de on demand-kijker van de VRT. En dat zijn er heel wat, want VRT NU heeft al meer dan 3,6 miljoen geregistreerde gebruikers sinds de opstart in 2017.

Meer informatie?

Lees onze whitepaper of neem contact op met onze matchmakers.