Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
20/06/2022
Employer branding is hot. Bedrijven zoeken steeds meer naar opvallende manieren om zich te profileren als aantrekkelijke werkgever voor huidig én potentieel talent. Via een creatief partnership met StuBru lieten De Lijn en Colruyt Group hun bedrijf op een originele manier in de kijker lopen.

De nieuwe generatie potentials valt niet meer alleen voor de klassieke benefits als harde valuta, een fancy bedrijfsauto of de allerlaatste iPhone. Ze willen zich vooral kunnen terugvinden in de waarden en de bedrijfscultuur van hun werkgever. Dat vraagt om nieuwe, creatieve manieren van communiceren. Enter employer branding 2.0.

Wist je dat Var ook employer-branding mogelijkheden aanbiedt om je bedrijf op een leuke manier in de kijker te laten lopen op de VRT-zenders? Via een Creative Partnership bezocht StuBru At Work onlangs De Lijn en Colruyt Group, niet toevallig werkvloeren met veel StuBru-luisteraars. Medewerkers konden via de gekende formule muziek aanvragen en vertellen over hun werkomgeving. Ondertussen kregen de adverteerders een platform om hun bedrijf op een sympathieke manier voor te stellen aan de grote doelgroep van de zender. Uiteraard blijft daarbij de redactionele onafhankelijkheid van de zender ten allen tijden gevrijwaard. Katrien Dierickx van De Lijn en Gretel De Cock van Colruyt Group vertellen waarom hun bedrijven dit soort partnerships wel kunnen smaken.

Creatief in de kijker lopen met je bedrijf

“Door te partneren met StuBru At Work wou De Lijn zichzelf extern eens op een ander manier voorstellen aan het grote publiek. We betrokken onze volledige organisatie, over alle afdelingen en regio’s heen. Collega’s mochten een interview of call opener geven en deden dat ook massaal op een bijzonder enthousiaste manier. Dat gaf een boost aan onze interne werking maar maakte ook ineens duidelijk naar de buitenwereld dat het heel aangenaam werken is bij De Lijn. Voor ons was dit ook een uitgelezen kans om aan een groot publiek te laten weten dat we nog collega’s zoeken voor diverse functies.” aldus Katrien Dierickx, Hoofd Recrutering & Selectie De Lijn.

Gretel De Cock, Employer Brand Manager Colruyt Group: “De doelstelling van ons partnership met StuBru At Work was voornamelijk om de grote variatie aan vakgebieden en de vele verschillende jobopportuniteiten van Colruyt Group aan een breder publiek bekend te maken. Wij zijn immers vooral bekend voor onze winkelformules, maar zijn en doen eigenlijk zo veel meer. Bovendien: achter ons merk zitten heel veel mensen die hier graag en met enorm veel passie werken. Dankzij de samenwerking met StuBru At Work konden we die verscheidenheid aan vakgebieden en onze werksfeer op een leuke manier in de schijnwerpers zetten. Het initiatief heeft intern voor veel enthousiasme en teamspirit gezorgd. Dat we ons ondertussen ook hebben kunnen neerzetten als aantrekkelijke werkgever is uiteraard mooi meegenomen.”

Ook benieuwd naar de mogelijkheden van employer branding op de VRT-zenders?

Neem dan snel contact op met Sam Homblé.