Korte videoformaten zijn populairder dan ooit. Sociale kanalen voeren de trend aan: hoe hapklaarder, hoe populairder en dus ook: hoe effectiever. Hoe optimaliseer je als marketeer de kracht van short-form video voor jouw merk?
→DBA’s zijn distinctive brand assets: herkenbare visuele en auditieve elementen in je campagne waardoor je doelgroep je 5”-spot onmiddellijk linkt aan je merk. Shortcuts to the brain dus. Ze verfrissen geheugenstructuren en doen je doelgroep aan jouw merk denken in aankoopsituaties. Dat blijkt niet alleen uit ons eigen DIVA-impactonderzoek, maar ook uit het boek ‘How Brands Grow’ van Byon Sharp. Ons DIVA-onderzoek test al geruime tijd campagnes op hun DBA’s. De sterkste scores gaan daarbij steeds naar merken met visuele DBA’s (denk: Donald Muylle) en auditieve DBA’s (denk: Impermo). In tijden van overload wordt branding power steeds belangrijker en is het zaak om eruit te springen. DBA’s zijn daarbij key, definieer ze en maak er gebruik van.
De trofee voor de beste branding power scores van 2020-2021 gaat naar Martini, Délio en Stihl. Visuele elementen, sterke jingles en herkenbare slogans zorgden voor brandingscores tot 84%.
Intekenen kan tussen 9 september en 15 september 2021. Je hebt de keuze tussen 2 sponsorpijlers van 1 of 2 jaar: