Stefanie  Van Snick
Stefanie Van Snick
Marketing Manager
23/03/2020
Op zaterdag 21 maart vroegen Belgische retailers in een open brief om online te shoppen bij fysieke winkels. VIA, de Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media, wil daarom graag z’n steentje bijdragen met een gratis 5” tag-on bij radiospots.

Om de webverkoop van fysieke retailers in coronatijden extra te ondersteunen, slaan vier nationale regies de handen in elkaar. Var, DPG Media, IP Belgium en RMB willen retailers helpen om hun webshop extra te promoten zodat consumenten op die manier de weg naar hun winkel vinden. Adverteerders krijgen de mogelijkheid om aan hun ingeboekte radiospot een gratis tag-on van 5 seconden toe te voegen*. De tag-on is beschikbaar in een aantal varianten. Zo kan elke retailer zelf bepalen welke hij verkiest. De tag-ons, gemaakt door productiehuis Brandy, verwijzen met een verbale kwinkslag naar de - misschien nog niet zo gekende - online activiteiten van de adverteerder.

Beluister enkele voorbeelden van zo’n tag-on:

*Voorwaarden:

  • Geldig tot en met zondag 3 mei 2020.

  • Enkel geldig voor retailers die in normale omstandigheden minstens 75% van de omzet realiseren via fysieke winkelpunten en die nu door coronamaatregelen terugvallen op omzet enkel en alleen via hun webshop.