“Het publiek dat bereikt wordt via de programma’s op VRT 1 en Canvas, vormen een uitstekende match met ons blonde bier”, zegt marketing manager Tom Robberechts.
→De eindejaarscampagne van elektroketen Vanden Borre liep in december 2020 gelijktijdig op radio en tv. Het uitgelezen moment om te meten of campagnes op verschillende media elkaar ook effectief versterken. Ons DIVA researchteam zocht het uit.
Is de impact van een campagne anders bij luisteraars die enkel in contact komen met de radiocampagne dan bij respondenten die de spot niet enkel horen op radio maar in eenzelfde periode ook zien op tv?
Van alle ondervraagde luisteraars (eerste groep), had 27% de campagne ook gezien op tv (tweede groep). Vergelijk van de effectiviteitsparameters van de eerste en de tweede groep toonde significante verschillen op alle criteria. Niet enkel werd de radiocampagne veel beter herinnerd bij de tweede groep, de spots scoorden er ook beter qua likeability. Bovendien lag de impact ervan een stuk hoger.
Door crossmediaal te adverteren trad er een katalysator-effect op en kon Vanden Borre de ROI van zijn campagne rechtstreeks beïnvloeden.
Contacteer Silke Deliens voor een analyse en aanbeveling op maat.