Silke Deliens
Silke Deliens
Marketing Executive
11/07/2022
Bijna 10.000 Vlamingen deden in 2021 mee aan het grote ‘Jouw VRT’ onderzoek. Dankzij deze concrete insights kan de VRT verder bouwen aan een kwalitatief en betrouwbaar mediahuis dat beantwoordt aan de eisen en behoeften van de Vlaming. De input van alle suggesties resulteerde in deze 6 concrete actiepunten.

1. Ten strijde

Wat? VRT blijft inzetten op de strijd tegen nepnieuws en desinformatie.

Concreet? Het speciaal opgerichte DDT-team (Desinformatie, Data en Techniek) verifiërt permanent nieuws op betrouwbaarheid. Op die manier garandeert de publieke omroep betrouwbaarheid en kwalitatieve contexten.

2. Relax en chill

Wat? VRT gaat meer investeren in ontspanning, creativiteit en vernieuwing.

Concreet? Deze zomer maken Siska Schoeters en Niels Destadsbader 6 weken lang van Zomerhit één groot familiefeest. Het initiatief is een mooi voorbeeld van live-beleving voor een divers publiek, gebracht via verschillende kanalen en zenders.

3. Open en bloot

Wat? VRT zal open blijven communiceren en zo aantonen waarin de publieke omroep het verschil maakt.

Concreet? In het nieuwe jaarverslag kan je alles lezen over de publiekswerking en concrete initiatieven van de VRT-klantendienst.

4. Bits en bytes

Wat? VRT zal verder investeren in een sterk (digitaal) aanbod, waar de consument altijd en overal van kan genieten.

Concreet? VRT werkt datagedreven én waardegedreven. Waar er vroeger vooral content focused gewerkt werd, vindt er nu een shift plaats naar een aanpak waarbij de mediagebruiker centraal staat. Dankzij data en inzichten wordt het aanbod afgestemd op de noden van de gebruiker.

5. Op maat

Wat? VRT wil zich richten op personalisatie van content, maar altijd met respect voor de privacy.

Concreet? Commerciële bedrijven proberen met hun algoritme kijkers aan zich te binden door meer van hetzelfde te tonen. VRT engageert zich om zijn breed aanbod aan zoveel mogelijk Vlamingen aan te bieden door kwalitatieve algoritmes, zowel bij VRT MAX als VRT NWS.

6. Alle kleuren

Wat? VRT zal meer diverse stemmen en opinies aan bod laten komen.

Concreet? Nieuwe initiatieven zullen nog meer de kaart van diversiteit trekken. In de podcast Snapt ge mij nu? zal Aurélie Boffé bijvoorbeeld een poging doen om het leven door een andere invalshoek te bekijken. In #BelRiadh gaat VRT-journalist Riadh Bahri in gesprek met jongeren over maatschappelijke thema’s.

Wil je weten wat VRT voor jouw merk kan betekenen?

Contacteer ons salesteam voor meer info.