Terug naar Cases

Case Lidl

Lidl lanceert nieuw imago via betrouwbare kanalen

Lidl werkt aan een nieuwe brand promise en zet een brede waaier aan vrt-kanalen in om deze in te kijker te zetten. Ze behalen daarmee mooie resultaten op de impactfactoren én op creativiteit.

Sector
Retail
Thema
Brandbuilding (awareness)
Download
Case delen
header image

Periode

Continu sinds 2019

Aanpak

Lidl gaat voor regelmatige aanwezigheid via een uitgekiende combinatie van kanalen. Ze combineren radiospots met billboards rond tv- programma’s en product placement. Voor de billboards kiest Lidl vaak voor wieleruitzendingen. Dat sluit aan bij hun rol als sponsor van Deceuninck - Quick-Step Cycling team.

De ludieke campagnes scoren hoog op attributie, herinnering, likeability én creativiteit maar ook de impactfactoren kennen een mooie evolutie.
 

Overall mediaplan:
 

  • Radio 1 voor imagospots
     
  • Radio 2, MNM en StuBru voor imago- en promospots
     
  • Één en Canvas alliantiepartnership met product placement en billboards
     
  • Evenementen gericht op gezinnen
Wij gaan met de vrt-kanalen voor een groot bereik en brandsafe media. We willen het niet meemaken dat onze campagne verschijnt vlak voor of na gevoelige of fake content. Zoiets zou veel schade kunnen aanrichten aan ons merk.
Giovanni Ghysels
Mediaplanner -en buyer, Lidl België

Facts and figures

Bron: DIVA

Media

Contacteer ons

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht