Var redactie
Var redactie
23/04/2018
Studio Ibiza, Peter Paasei, Spread the Work, … Ze komen allemaal tot stand dankzij creatieve samenwerkingen, waarbij er een link is tussen het evenement en de merken. De nieuwe Seat Ibiza lanceer je logischerwijs in Studio Ibiza en ook Peter Paasei en Guylian Belgian Chocolates vormen een perfecte match. Win-win!

“Studio Ibiza is deels mogelijk dankzij onze partners”, verduidelijkt Sam Homblé, Manager Creative Partnerships bij Var. “Vorig jaar gingen we namelijk in zee met Seat dat de Studio Brussel-luisteraars een unieke ervaring bood.”

Lanceer de nieuwe Ibiza in… Ibiza

“Elk jaar na Rock Werchter trekt Studio Brussel naar party-eiland Ibiza. Studio Ibiza draait helemaal rond de dj’s die er tijdens de zomer te horen zijn in de clubs. Ze spelen ook live sets in de studio. Studio Ibiza gaat niet alleen over beats, maar brengt de hele Ibiza-vibe tot leven. Hoe? Door luisteraars erbij te laten zijn. Daarom organiseren we een wedstrijd waarbij een stel vrienden naar Ibiza vliegt, er verblijft en een auto krijgt om rond te toeren. Een reisorganisatie als partner lijkt daar eigenlijk logisch. Dat we toch in zee gingen met Seat heeft te maken met de dubbele link met de actie: de naam van de wagen, daar konden we niet omheen (lacht), en ook het geluidssysteem - een van de troeven van de rebranding van Seat - speelt mee. De auto en radioluisteren zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Cruisen op Ibiza, zalig toch? We voerden de Seat Ibiza mee op in ons online materiaal en er liepen 5”-spotjes na elke oproep voor de Studio-Ibizaquiz.”

Het gouden paasei voor Guylian

“Op MNM liep in de weken voor Pasen de actie Peter Paasei, een samenwerking met chocoladeproducent Guylian. Het doel? Peter Van de Veire vinden, die ergens in Vlaanderen verstopt zat. De gelukkige vinder kreeg zijn gewicht in chocolade. Ook op de vier paaseierenrapen van MNM stond Guylian centraal. Het partnership bracht niet alleen het evenement op smaak, maar ook alle online content.”

Block image

MNM sloeg de handen in elkaar met VDAB voor Spread the Work.

Block image

Wat is een goede creatieve samenwerking?

“Creative partnerships komen tot stand samen met de redacties van de radiozenders”, zegt Sam. “Of iets wel of niet kan werken, hangt in grote mate af van het evenement dat we willen organiseren. Vanuit de creative partnerships proberen we steeds een geschikte match te zoeken.”

Wil je ontdekken of je je merk kan linken aan een van de vele radioprojecten van VRT? Neem contact op met ons audioteam.