Erlijn Mostinckx
Erlijn Mostinckx
15/04/2020
Tijdens een crisis moet je blijven communiceren. Die goede raad geldt ook voor lokale handelaars. Elektro Loeters, Delimeal en Mex United namen hem ter harte.

Delimeal

Delimeal levert al sinds 1970 maaltijden aan bedrijven, scholen, horeca en de zorgsector, maar heeft ook particulieren als doelgroep. Net voor hen loopt er nu een campagne met een spot die te horen is op Radio 2 Antwerpen en Limburg.

“Onze doelgroep zijn voornamelijk senioren”, legt commercieel directeur Alexander Blaauw uit. “Die luisteren vaak naar Radio 2 voor de regionale informatie en maken ook gebruik van de aanbiedingen die ze daarop horen.” Daarnaast mikt Delimeal ook op de (jongere) singles. “Met de radiospots spreken we beide doelgroepen aan”, zegt Alexander Blaauw. Ook in deze spot geen verwijzing naar corona. “Commercieel inpikken op de corona crisis kan je publiek echt een fout signaal geven”, klinkt het. “Je moet daar zeer voorzichtig mee zijn.”

Elektro Loeters

Elektro Loeters heeft 7 vestigingen in de provincies Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen, Antwerpen én een bloeiende e-shop. In de spot legt de retailer de nadruk op de extra grote voorraad en de daarbij horende snelle thuislevering, via een eigen leverdienst. Ook in deze spot geen woord over corona. Iedereen weet ondertussen wel in welke situatie we ons bevinden. De spot kan je in de regionale reclameblokken van Radio 2 beluisteren en is aangepast per provincie.

Mex United

De meest opvallende spot is allicht die van communicatiebureau Mex United. Zij zijn twee weken lang te horen op Radio 2 in de provincie West-Vlaanderen. Communiceren tijdens een crisis is belangrijk, lokale handelaars steunen ook. Dat is immers wat het bureau dag in dag uit doet. Medeoprichter Cis Scherpereel: “We willen onze klanten het goede voorbeeld geven. Werk nu aan de nieuwe concepten en plannen die binnenkort voor groei zullen zorgen.”

Wil je ook graag regionaal adverteren op Radio 2?

Dat kan. Tot en met zondag 28 juni 2020 bieden we aan alle regionale adverteerders 15% korting op de ProxiSpots op Radio 2. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra korting bovenop. 

Van 29 juni t.e.m. 31 juli 2020 geven we 25% zomerkorting (i.p.v. in augustus en dit n.a.v. de verschoven soldenperiode).

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.