Var redactie
Var redactie
20/03/2018
Op 15 maart lanceerden we onze nieuwe merkidentiteit. De UBA Trends Day was voor ons dan ook hét geschikte moment om onze nieuwe profilering als matchmaker de wereld in te sturen. Hoe we dat deden? Door de internationale sprekers van het UBA-event te matchen met adverteerders en mediaprofessionals tijdens een meet & greet. Zo brachten we de beste mensen uit het vak samen om inzichten te delen met elkaar.

Tijdens de sessies praatten de sprekers vooral verder over wat zij toegelicht hadden tijdens hun presentaties op de Trends Day: van de toekomst van reclame over privacywetgeving tot de voor- en nadelen van artificial intelligence. Wij verzamelden de beste quotes en inzichten van deze inspirerende sessies.

1. Het meest logische inzicht (Joseph Jaffe)

Block image

2. Het beste antwoord (David Mattin)

Block image

David Mattin: "Zo is de technologie van stemherkenning een antwoord op de nood die iedereen heeft om duidelijk te communiceren met zijn of haar omgeving."

3. De fundamenteelste vraag (Saskia Schatteman, Var, aan Daniel Levine)

Block image

Daniel Levine: “De toekomst van reclame draait vooral rond personalisatie. We beschikken over ongelooflijk veel data. Het is nu een kwestie van die correct te gebruiken. Gepersonaliseerde reclame speelt echt op de persoon. Dus geen reclame op basis van je leeftijd of woonplaats, maar echt op basis van jouw interesses en wat je wilt in het leven.”

4. Het interessantste inzicht (Daren Poole)

Block image

5. Het kortste antwoord (Matthew Banks)

Block image

Matthew Banks: “Dat bedoel ik heel letterlijk. Breng een groep marketeers samen gedurende een namiddag en verplaats je letterlijk in de ervaring van de klant of werknemer. Je zal verbaasd zijn hoeveel fascinerende inzichten je krijgt over wat je klant nu precies wilt en hoe je het moet aanpakken.”

6. Het moeilijkste woord (Chris Sanderson)

Block image

Chris Sanderson: “Dat dystopische beeld van een Big Brother komt omdat technologie, naast een hulp, vaak ook gezien wordt als een hinder, bijvoorbeeld in het onderwijs. We denken dat we veel weten over de toekomst, maar die veronderstellingen zijn meestal gebaseerd op fictie. De realiteit is wel dat er steeds meer ongelijkheid is. Alles wordt duurder en de inkomsten stijgen niet voldoende. Daarmee omgaan is de grootste uitdaging.”

7. Het eerlijkste antwoord (Daniel Levine)

Block image

Daniel Levine: “Ik weet dat marketeers vaak niet te spreken zijn over de strenge privacywetgeving in Europa. Europa is op dat vlak een leider, de V.S. loopt hierin achter. Maar geloof me, het is heel goed dat die strenge privacywetten er zijn. Je kan niet genoeg reguleren. Ik ben heel bezorgd over de bedrijven die ons controleren. Er is niks zo erg als klanten die je bedrijf niet vertrouwen omdat ze schrik hebben dat hun privacy geschonden wordt.”

8. De leukste quote (Bob Madou, VRT, aan Ross Bernstein)

Block image

9. Het duidelijkste antwoord (Carla Johnson)

Block image

10. De zorgwekkendste trend (David Mattin)

Block image

David Mattin: "Door de opkomst van sociale media daalt het vertrouwen in traditionele media."

Recent onderzoek wijst uit dat radio, in Europa en België, echter nog wel goed scoort op vlak van vertrouwen. Lees hier waarom radio nog steeds het geloofwaardigste medium is. 

11. Het opmerkelijkste cijfer (Daren Poole)

Block image

Daren Poole: “Voice assisted commands worden almaar menselijker gemaakt, om de drempel voor gebruikers te verlagen. Je hebt niet het gevoel dat je met een kille bot praat, maar met een persoon. Zo had bijvoorbeeld Alexa al wel eens een verkoudheid.”

Heb je er al eens bij stilgestaan hoe jouw merk klinkt

12. De grappigste quote (Matthew Banks)

Block image