Amel  Ahdour
Amel Ahdour
Junior Marketing Executive
05/03/2021
Innovatie is één van de drie speerpunten van de afdeling ‘VRT Technologie & Innovatie’. Op het snijvlak van media, technologie en cultuur wordt deze pijler gestimuleerd in het jaarlijkse event Media & Culture Fast Forward. Wat ooit begon als een intern teamevenement is ondertussen uitgegroeid tot een internationaal inspiratie - en netwerkplatform dat denkers, doeners en makers samenbrengt rond de toekomst van media en cultuur. Het event eind 2020 gemist? Niet erg, dit zijn de 3 belangrijkste learnings volgens Sarah Geeroms, Innovative Partnerships & Hoofd Future Media Hubs.

1.

Elke organisatie die de klant niet centraal stelt wordt overbodig. Dat betekent niet alleen datagedreven werken, maar ook interactie en loyalty opzoeken. En audio is, zo blijkt, het ideale medium om dat te doen.

2.

There is an app for that.
Dat was het devies enkele jaren terug. De crisissen waarmee 2020 ons confronteerde heeft bedrijven aangetoond dat innovatie nog meer te maken heeft met cultuur en mindset dan met technologie. Adapt or die. De sleutel om dat te doen zit in het hoofd. Niet in de smartphone of laptop.

3.

Diversiteit en Black Lives Matter heeft een even grote impact (zo niet groter) op onze samenleving dan corona. “Meerstemmigheid werkt alleen als je elkaar hoort” gaf Annelies Beck mee. Maar ook: er is maatschappelijke én economische winst als je je organisatie verruimt met een breed en divers netwerk.

Nieuwsgierig naar het digitale transformatietraject van VRT?

Blijf op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden voor adverteren op VRT NU:
- Download de nieuwste editie van ons InTune-magazine
- Lees onze whitepaper Verrassend Veel VRT
- Schrijf je in voor onze newsletter