02/12/2020
Het kookplatform 'Lekker van bij ons' van VLAM partnert dit jaar al 10 jaar met het meest populaire kookprogramma van VRT: Dagelijkse Kost. Ontdek de 3 geheimen van dit gelukkige tinnen huwelijk.
→“Het nieuwe Media & Culture Fast Forward is ontsproten aan Media Fast Forward, een jaarlijks inspiratiefestival dat professionals, ondernemers, creatievelingen, onderzoekers en beleidsmakers samen brengt om na te denken over digitale uitdagingen. We willen een toegankelijk platform zijn voor nieuwe ideeën en de Vlaamse media-, cultuur-, technologie- en innovatiesector met elkaar en met internationale vernieuwers in contact brengen." zegt Sarah Geeroms, Innovative Partnerships & Hoofd Future Media Hubs bij VRT.
Hoe kunnen we nu herstarten in de huidige omstandigheden? Hoe kan de media- en cultuursector zichzelf heruitvinden in het nieuwe normaal? Daar wil het festival een antwoord op bieden. Met meer dan 20 interactieve sessies en 75 sprekers gedurende 3 dagen is er voor ieder wat wils. Bovendien is het volledig gratis.
Enkele must see sessies:
De “Vlaamse Netflix” stond lange tijd symbool voor een mediasector in de verdediging. Het bood een antwoord op de vraag: hoe wapenen we ons tegen buitenlandse platformen? Nu blijkt: door samen te werken en te schalen! Een gesprek tussen John Porter (Telenet), Kris Vervaet (DPG Media), Gert Ysebaert (Mediahuis) en Frederik Delaplace (VRT). Schrijf je in voor deze sessie
Hoe relevant zijn nieuwsmerken anno 2020 voor hun publiek vandaag en morgen? En wat vindt dat publiek zelf relevant? Met o.a. Liesbeth Van Impe (Hoofdredacteur "Het Nieuwsblad") en Stijn Vercramer (Mediahuis). Schrijf je in voor deze sessie
In een snel veranderende wereld met disruptieve technologieën, nieuwe platformen en een overaanbod aan content staan mediamerken voor verschillende uitdagingen. Om consumenten aan te trekken en aan zich te binden moeten ze heruitvinden wat ze maken én hoe ze hun aanbod optimaal aanbieden. Een gesprek over branding en bundling en hoe je dat afstemt op je distributie met Nathalie Rahbani (Head of Marketing DPG Media), Lotte Vermeir (Adjunct Channel Manager Eén & Canvas), Ezra Eeman (Open VRT / EBU), Tom Van den Bergh (Beyond Brands), Jan Bruyneel (KBC - Goal Alert) en Eli Sessions (BBC Sounds). Schrijf je in voor deze sessie
Hoe ziet de toekomst van media er over vijf jaar uit? Zes start-up goeroes kijken in hun glazen bol en leiden ons de weg met Kristoffer Hammer (Media City Bergen), Hazel Savage (Musiio), Bart Muskala (Accurat), Sven Van De Perre (Tropos AR), Adriana Taseva (AdHash), Mike Coeck (Cybernetic Walrus) & Diane Janknegt (Wizenoze) en als host Magali De Reu, techblogster bij Techmag. Schrijf je in voor deze sessie
Auteur, keynotespreker en nexxworks-oprichter Peter Hinssen legt uit waarom innovatie niet enkel weggelegd is voor start-ups en digitale bedrijven, maar ook andere organisaties kan doen groeien en bloeien; Seb Chan is Chief Experience Officer in het Australian Centre for the Moving Image in Melbourne. De rode draad doorheen zijn werk: hoe kan technologie de beleving van cultuur verrijken? Schrijf je in voor deze sessie
Elke organisatie die een digitale transformatie inzet, begrijpt dat ze vroeg of laat in data moeten investeren. Een gesprek met o.a. Emilie Nenquin, die de VRT op enkele jaren tijd data-driven maakte. Schrijf je in voor deze sessie
Meer info & inschrijven via mediafastforward.be