13/02/2018
Hoe bouw je naamsbekendheid op in een nieuwe markt? Beter Bed, een Nederlandse slaapkamerspecialist die in 2011 voet aan grond zette in België, geeft het goede voorbeeld.
→Twee seconden afstand houden van je voorligger, net genoeg om veilig te zijn wanneer je aan 120 km per uur rijdt. Die twee seconden inspireerden de Vlaamse Stichting voor Verkeerskunde om een grootschalige campagne op te zetten gebaseerd op het deuntje Last Night A DJ Saved My Life, dat net, wanneer je het luidop meezingt, twee seconden duurt.
De Vlaamse Stichting voor Verkeerskunde zette voor de campagne in op radio, online, via affiches langs de Vlaamse snelwegen en schilderde de boodschap ook op het wegdek van de E19 in Machelen richting Antwerpen en het wegdek van Denderleeuw op de E40 richting Brussel. De woorden van de discohit werden over een lengte aangebracht van 70 meter - bij benadering de afstand die je moet houden tussen jou en je voorligger om veilig te zijn.
De campagne werd op gang getrapt met een filmpje waarin MNM-dj Peter Van de Veire de hoofdrol speelt. Een slimme zet:
Var is een professionele mediaregie. Bij ons kan je onder meer terecht om reclameruimte op VRT-merken aan te kopen en campagnes in te plannen. We geven je graag creatief media-advies in de ruimste betekenis van het woord.