Wie op zoek is naar een job, kan ieder jaar tijdens de tweede helft van februari afstemmen op MNM. Dan slaat de jongerenzender voor Spread the Work de handen in mekaar met VDAB om werkgevers en werkzoekenden dichter bij elkaar te brengen. Voor deze editie zette de zender twee weken lang opleidingen voor knelpuntberoepen in de kijker. Want heb je ooit al gehoord van het beroep 'pijpfitter'?

Block image

Elk jaar helpt MNM, dankzij een creatief partnership met VDAB, jonge werkzoekenden aan een job via Spread the Work. De bedoeling: jongeren van voldoende opleidingsinfo voorzien en hen klaarstomen voor het échte werk. Twee weken lang maakte MNM radio vanuit VDAB-opleidingscentra, volgde de zender jongeren die een nieuwe stiel leerden, werden er interviews afgenomen met personen die een knelpuntberoep uitoefenden en gaven VDAB-e-coaches jongeren relevante tips. 

Zo zag dit jaar de samenwerking tussen MNM en VDAB er concreet uit: 

  • Iedere werkdag tussen 12 en 13 uur maakte presentatrice Ann Reymen live radio vanuit enkele VDAB-opleidingscentra. In Spread The Work vertelden (voormalige) cursisten persoonlijke verhalen en gaven VDAB-e-coaches jonge luisteraars relevante tips. 

  • MNM-dj Astrid Demeure volgde zelf tien VDAB-opleidingen voor een knelpuntberoep en bracht online verslag uit. Ze werd klaargestoomd tot poetshulp, was buschauffeur voor één dag, fabriceerde racewagens en ontdekte het beroep pijpfitter.

  • Avondprogramma Planeet De Cock zoomde in op personen die het knelpuntberoep uitoefenden dat ‘s middags bij Ann aan bod kwam. Op die manier werden de luisteraars warm gemaakt om voor die job te kiezen of een opleiding in die richting te volgen.

  • Robin Keyaert, zoon van zangeres Ingeborg, maakte vijf 'knelpuntsongs' om knelpuntberoepen meer in het licht te zetten. 

  • Alle verslagen, foto's, video's en speciale soundtracks kon je terugvinden op de website van MNM. Daarnaast werden de uitzendingen versterkt op de socialemediakanalen van MNM en VDAB.

  • Ook Generation M, het MNM-contentplaform voor jongeren, haakte in op Spread the Work en bracht een artikel met 'beroepen die slecht zijn voor je relatie'.

Block image

Ook op zoek naar een sterk creatief partnership tussen jouw merk en die van VRT om het juiste doelpubliek te bereiken? Klop bij ons aan voor een 360°-kanalenmix met unieke content op maat van jouw doelgroep.

 

 

 


Tags Partnerships Digital Brands