Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
30/01/2019
In het weekend van 18 tot en met 20 januari 2019 waren er genoeg redenen om af te zakken naar Velofollies in Kortrijk Xpo. Present waren onder meer Greg Van Avermaet, Sven en Thibau Nys en Cameron Vandenbroucke. En MNM natuurlijk ;-)

Velofollies, de grootste fietsbeurs in de Benelux, is naar goede gewoonte doorspekt met boeiende praatcafés met (ex-)wielrenners en signeersessies. De beurs brak ook dit jaar opnieuw alle records en kreeg 40.996 bezoekers over de vloer, een stijging van maar liefst 3% ten opzichte van vorig jaar.

MNM Tour of Beauty

MNM en Velofollies zijn al jaren trouwe partners. Op 19 en 20 januari zond de zender live zijn ‘Tour of Beauty’-special uit met Ann Reymen en Sportstan. Ook Cameron Vandenbroucke, dochter van de overleden wielrenner Frank Vandenbroucke, kwam langs voor een babbel met Ann en Stan.

MNM en Velofollies lanceerden een wedstrijd waarin de luisteraars kans maakten op een meet & greet met Sven, Cameron en Greg. De luisteraars konden vooraf vragen insturen die ze aan hun sporthelden zouden willen stellen. Tijdens een live interviewsessie legden Ann en Stan de geselecteerde vragen voor.

VIP treatment

De winnaars werden op Velofollies ontvangen als VIP’s. Ze kregen een glaasje, een versnapering én de boeken Winnaars hebben een plan (gesigneerd door Sven) en VBD (gesigneerd door Cameron) cadeau. De VIP’s mochten ook met Sven, Greg en Cameron op de foto. Als kers op de taart won één uitverkorene een clinic winnen met Sven en Thibau in het Sven Nys Cycling Center.

Block image

Tevreden organisator

Velofollies is een initiatief van Kortrijk Xpo Organisations. Pieter Desmet, Senior Exhibition Manager verduidelijkt: “Ons bezoekersaantal stijgt jaar na jaar. In 2018 kreeg Velofollies 39.730 bezoekers over de vloer. Met 40.996 bezoekers dit jaar breken we weer alle records.”

“De samenwerking met MNM verloopt heel vlot. Var is een echte matchmaker. Als MNM staat voor ‘Music and More’, dan staat Velofollies voor ‘Bikes and More’. Dankzij Tour of Beauty en Sportstan is de connectie tussen ons merk en MNM mooi op elkaar afgestemd,”besluit Pieter Desmet.

Ook interesse om je merk creatief in de kijker te zetten?

Bespreek met onze matchmakers mogelijkheden van een creative partnership met VRT.