30/01/2019
Het autosalon is voor automerken een van de vele momenten om via radio hun nieuwste modellen en promoties onder de aandacht te brengen. In dit artikel lichten we toe hoe adverteerders dat doen, en met welke mediamix.
→Velofollies, de grootste fietsbeurs in de Benelux, is naar goede gewoonte doorspekt met boeiende praatcafés met (ex-)wielrenners en signeersessies. De beurs brak ook dit jaar opnieuw alle records en kreeg 40.996 bezoekers over de vloer, een stijging van maar liefst 3% ten opzichte van vorig jaar.
MNM en Velofollies zijn al jaren trouwe partners. Op 19 en 20 januari zond de zender live zijn ‘Tour of Beauty’-special uit met Ann Reymen en Sportstan. Ook Cameron Vandenbroucke, dochter van de overleden wielrenner Frank Vandenbroucke, kwam langs voor een babbel met Ann en Stan.
MNM en Velofollies lanceerden een wedstrijd waarin de luisteraars kans maakten op een meet & greet met Sven, Cameron en Greg. De luisteraars konden vooraf vragen insturen die ze aan hun sporthelden zouden willen stellen. Tijdens een live interviewsessie legden Ann en Stan de geselecteerde vragen voor.
De winnaars werden op Velofollies ontvangen als VIP’s. Ze kregen een glaasje, een versnapering én de boeken Winnaars hebben een plan (gesigneerd door Sven) en VBD (gesigneerd door Cameron) cadeau. De VIP’s mochten ook met Sven, Greg en Cameron op de foto. Als kers op de taart won één uitverkorene een clinic winnen met Sven en Thibau in het Sven Nys Cycling Center.
Velofollies is een initiatief van Kortrijk Xpo Organisations. Pieter Desmet, Senior Exhibition Manager verduidelijkt: “Ons bezoekersaantal stijgt jaar na jaar. In 2018 kreeg Velofollies 39.730 bezoekers over de vloer. Met 40.996 bezoekers dit jaar breken we weer alle records.”
“De samenwerking met MNM verloopt heel vlot. Var is een echte matchmaker. Als MNM staat voor ‘Music and More’, dan staat Velofollies voor ‘Bikes and More’. Dankzij Tour of Beauty en Sportstan is de connectie tussen ons merk en MNM mooi op elkaar afgestemd,”besluit Pieter Desmet.
Bespreek met onze matchmakers mogelijkheden van een creative partnership met VRT.