Hilde Leemans
Hilde Leemans
Business Developer Creative Partnerships
30/06/2020
Vlaamse boeren zijn bijzonder. Nergens ter wereld slagen landbouwers erin om op zo’n kleine oppervlakte zo’n enorme diversiteit te telen. Om deze mooie boerenverhalen tot bij de luisteraar te brengen, schakelde de beweging #Boerentrots de hulp in van jongerenzender MNM. Tom De Cock: “Ik ben #Boerentrots op alle jonge mensen die zich engageren voor deze stiel en beweging.”

 

#Boerentrots wilt Vlamingen trots maken op de boer en de boer trots laten zijn op zichzelf. Onze Vlaamse landbouwers ijveren immers elke dag om gezond, lekker en lokaal voedsel op ons bord te krijgen. Op deze manier wil ze de stiel op een positieve manier onder de aandacht brengen. Daarom sloegen #Boerentrots en jongerenzender MNM de handen in elkaar om hartverwarmende en boeiende radio te creëren. 

Partnership MNM x #Boerentrots

Via storytelling de mooie boerenverhalen brengen tot bij de luisteraar, dat was de hoofddoelstelling van #Boerentrots. Het brede bereik vonden ze bij MNM. Om de verhalen te laten aansluiten bij het jonge publiek van de zender werd een op maat gemaakte Jongeboerentoer opgezet.

Campagne

Tijdens de Jongeboerentoer trok Tom De Cock met zijn hele Planeet naar 4 boerderijen in alle uithoeken van Vlaanderen. Daar ging hij overal een handje toesteken: biggetjes werden geknuffeld, stallen werden uitgemest en fruit werd geplukt. Via een luchtig radioprogramma kregen twee jonge boeren en boerinnen dagelijks een podium om aan een breed publiek te vertellen dat er in de landbouwsector ook veel jonge mensen aan het werk zijn en dat de sector dus jong, modern en innovatief is. Op deze manier werd de campagne op een heel interessante, natuurlijke en relevante manier geïntegreerd.

Het resultaat?

Het aantal volgers van de beweging liep ondertussen op tot meer dan 7000 op Instagram en tot bijna 25.000 op Facebook. Tom De Cock kreeg tijdens zijn toer hulp van TikTokker Céline Dept, de grappigste buurtflik Andy Peelman, seksuologe Lotte Vanwezemael en Miss België Celine Van Ouytsel, wat de impact en het bereik van de campagne uiteraard nog vergrootte. 

0:00
/
0:00

Wil je je merk linken aan een van de VRT-zenders?

Alle VRT-netten zijn klaargestoomd voor een zalige zomer met een maximaal bereik. Verwacht je aan ijzersterke programma’s vol zomerse vibes. Download onze zomerprogrammatie, -advertentiemogelijkheden en -promo’s.