Bart  De Wit
Bart De Wit
Account Manager
09/04/2020
Var goes remote. Achter de schermen wordt er echter bijzonder hard gewerkt om campagnes en VRT-merken op elkaar te blijven afstemmen. Onze medewerkers blijven beschikbaar en berichten je via deze weg over hoe nieuwe uitdagingen ook opportuniteiten met zich meebrengen. Deze week vertelt Bart De Wit hoe hij de overgang van out-of-office naar home office ervaarde #samenerdoor #creatiefmetcorona #radio

Mijn job is onderweg zijn. Ik zit voortdurend in meetings met klanten, heb elke uithoek van het land gezien en kan je precies vertellen waar welke file begint. Toen het nieuws kwam dat iedereen per direct van thuis uit moest werken, bekroop mij dus een licht gevoel van ongemak.

De eerste dagen toonden me direct de andere kant. Geen haast meer om tijdig ergens te geraken, weg filestress, weer tijd om verslagen bij te werken, terug ruimte om voorbereidingen te treffen en mails af te handelen. Niet slecht, die homeworking.

Maar dat gevoel van rust verdween al snel toen duidelijk werd welke enorme economische impact dit hele gebeuren zou hebben op onze klanten. Terwijl de campagnes nog vrolijk het omgekeerde verkondigden, moesten winkels sluiten, werden opendeurdagen afgezegd en promo’s gecanceld. Ik stond terneergeslagen klanten te woord, scande alle boodschappen op verwijzingen naar ‘zondagsopeningen’ en zocht nieuwe ruimte voor volledige campagnegolven. Alles wat kan, wordt omgegooid.

Ik hoor collega’s die moeiteloos overschakelen en verkondigen dat ze eigenlijk op een zelfde manier kunnen blijven werken. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ‘live’ meeten via Skype, Google hangouts, Zoom of Teams me nog altijd bevreemdend overkomt. Ik ben blijkbaar toch een man van het persoonlijk contact. Voor mijn type klanten, de directe adverteerders die rechtstreeks campagnes bij ons boeken i.p.v. via een media- of reclamebureau, biedt dat persoonlijke contact net die extra toegevoegde waarde. Dat geldt ook voor mij. Ik mis zelfs de lange autoritten en de dagelijkse rush, ja zelfs die vervloekte meeting die steeds opnieuw uitloopt.

Geen early adopter hier dus, eerder een nostalgische laggard. Maar hey, ik heb ondertussen wel de baard waar ik sinds mijn tienerjaren van droom. Wie hem wil zien is welkom op mijn skype-adres en dan vertel ik er met plezier onze plannen voor de toekomst bij ;-)

“Ik ben een man van het persoonlijk contact, geen early adopter van online vergaderen. Wel een nostalgische laggard, intussen mét een baard waar ik al jaren van droom. Kom dat zien op mijn skype-adres – ik vertel er met plezier de toekomstplannen van Var bij ;-)

Wil jij ook relevant adverteren via onze VRT-merken?

Dat kan. We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop. 

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.