Stefanie Van Snick
Stefanie Van Snick
Head of Sales Directs & New Business
28/06/2018

SafeShops.be vzw werd in 2012 opgericht om het vertrouwen van de consument in internetverkoop een boost te geven. Sinds 2015 pakken zij ieder jaar uit met de 7 Sleepless Shopping Nights. Door radio op de juiste momenten in te zetten verhoogden zij jaar na jaar hun naamsbekendheid. Dit jaar zetten ze naast radio ook in op een Google Adwords campagne.

Sinds 2015 pakt SafeShops uit met het groot publieksevenement 7 Sleepless Shopping Nights om hun naambekendheid te verhogen. Een event als de 7 Sleepless Shopping Nights moet uiteraard goed gepromoot worden. Het stond van meet af aan vast dat radio deel zou uitmaken van de mediamix.

Greet Dekocker, directeur van SafeShops: "Ik geloof sterk in de activerende kracht van het medium voor online activiteiten. Je creëert naamsbekendheid én zet de luisteraar op een overtuigende manier aan tot actie. Bovendien haal je snel een breed bereik voor een aanvaardbaar budget."

De radiocampagne wordt gecombineerd met Google Adwords. Dat die aanpak werkt, blijkt uit de cijfers. “In 2018 zagen we heel sterke resultaten van onze campagne. We hadden 25.000 online sessies, wat goed is voor 65.000 paginabezoeken. De radiocampagne liep 5 dagen en na 3 dagen bereikte de traffic op ons platform al haar hoogtepunt”, aldus Greet.

Zeven nachten lang online shoppen

Tijdens de 7 Sleepless Shopping Nights opent het het webplatform shoppingnights.be de deuren tussen 19 en 7 uur. De geïnteresseerde surfer vindt er een overzicht van kortingen bij meer dan vijftig webwinkels.

Greet Dekocker: "Het doel van 7 Sleepless Shopping Nights is om meer awareness te creëren voor het merk SafeShops.be. Tegelijk willen we voor de consument een unieke aankoopkans creëren.”