Lissa De Peuter
Lissa De Peuter
Contentmarketeer
13/11/2018
Wie in West-Vlaanderen wel eens naar Radio 2 luistert, hoorde misschien al de nieuwe spot van Martha, een naschoolse nanny voor kinderen van zelfstandige ondernemers.

Anderhalf jaar na de lancering van Nestor in Waregem, het eerste uitzendkantoor voor vijftigplussers en gepensioneerden, richtten co-founders Nicolas Moerman en Mathieu Vandenhende Martha op, een nieuwe dienst die vijftigplussers en gepensioneerden omschoolt tot professionele nannies en inschakelt bij gezinnen van bedrijfsleiders, zelfstandigen en vrije beroepen.

Afstand tot de arbeidsmarkt verkorten

“Als ondernemers met jonge kinderen merken we dat de combinatie eigen zaak en gezin niet altijd makkelijk is. Ook krijgen we vaak de vraag van zelfstandigen naar mature nannies om hun kinderen permanent op te vangen na de school,” verduidelijkt Nicolas. En zo zag Martha het levenslicht. “Met Martha helpen we ouders met een permanent tijdgebrek aan een structurele oplossing voor de naschoolse kinderopvang,” vult Mathieu aan.

Martha zet in op het rekruteren van mensen die vaak een langere afstand hebben tot de arbeidsmarkt, zoals gepensioneerden die iets willen bijverdienen of huisvrouwen waarvan de kinderen het huis uit zijn en die terug aan de slag willen. Via een opleiding maakt Nestor hen wegwijs in de wereld van een professionele nanny. Ze leren er alles over gezonde voeding, EHBO, opvoeding en pedagogie.

Twee guitige kinderstemmen én gevoel voor humor

“Regionaal adverteren is voor ons key. Het gaat immers om een lokale dienst, voorlopig alleen beschikbaar in West-Vlaanderen. Radio is daarbij het perfecte medium. Het geeft ons een groot bereik, als antwoord op een relatief grote vraag. Boodschap is de juiste doelgroep overhalen om te surfen naar martha.be/bijverdienen”, zegt Nicolas.

“Voor de creatie trokken we de kaart van de humor. We bouwen een conversatie op tussen twee kids-kinderen. Ze praten over de “standaardskills” voor een toffe nanny. Welke precies anno 2018 nodig, verneem je in onderstaande radiospot ;-)

De Martha-campagne loopt tot en met 29 november op Radio 2 West-Vlaanderen.

Meer weten over regionaal adverteren via Var?

Contacteer Caroline Van der Kooi of Wouter De Bruyn van onze audio afdeling.