Bruno  De Turck
Bruno De Turck
Senior Account Manager
11/03/2022
Consumenten willen zich identificeren en connecteren met merken. Als adverteerder wordt het belangrijk om maatschappelijke relevantie te creëren. Met kwalitatieve en maatschappelijk relevante content bieden de VRT-zenders een merkveilige adverteerderscontext, geen evidentie in deze tijden. Hoe ze dat dagelijks op een creatieve manier in de praktijk brengen, ontdek je in deze 8 mooie voorbeelden.

MNM plant een zomerbos

Jongerenzender MNM heeft sinds 2021 een eigen bos. Met hulp van het Agentschap Natuur en Bos plantten luisteraars en dj’s 3.100 bomen. Na het succes van vorig werd dit jaar de actie herhaald met nieuwe partner bpost. In totaal zullen 5000 bomen worden geplant. 

VRT-verkeersinformatie start met fietsmeldingen

Radio 1, Radio 2, MNM en Studio Brussel waarschuwen sinds oktober ook fietsers voor werkzaamheden. De VRT zet met dit initiatief mee de schouders onder de Fietsdeals waarmee de Vlaamse Overheid fietsverplaatsingen wil stimuleren.

Kansen voor jong talent

Met De Nieuwe Lichting, de muzikale talentenjacht van StuBru, geeft de zender elk jaar kansen aan talent van eigen bodem. Ook MNM is er voor jongeren met de aktie ‘JumpJobs’: in samenwerking met Voka helpen ze hen aan een eerste job.

Pet op tegen Kanker

Block image

Ketnet en Kom op tegen Kanker organiseren dit jaar voor de zesde keer de campagne De Pet op tegen Kanker. Een bewustmakingsactie die geld inzamelt om kinderen met kanker een hart onder de riem te steken.

Boekenmaand

Internationale studies tonen aan dat het niveau van ‘begrijpend lezen’ in Vlaanderen steeds meer daalt. Daarom zette de publieke omroep het leesplezier in de kijker met extra programma’s zoals De Boekathon, het Radio 1 Boekenfeest en De Voorleesclub.

Slim op het internet

Ketnet lanceerde samen met Mediawijs een videoreeks met tips rond mediawijs omgaan met het internet. In tien video's nemen Ketnet-wrappers Gloria en Sander de Ketnetters mee in de wereld van het internet: hoe kies je een veilig wachtwoord? Wat met games, phubbing en catfishing?

Consumentenbewijstzijn met De Inspecteur

Ook Radio 2 besteedde veel aandacht aan mediawijsheid met onder andere een phishingspecial. In De Inspecteur, De Madammen of Spits kwamen slachtoffers en experts aan het woord. Sven Pichal bundelde alle concrete tips in een handige video (en kreeg daarvoor oprechte bedankreacties van vele luisteraars).

Mentaal welzijn

Block image

Eén van de trending topics van 2021 was ongetwijfeld mentaal welzijn. De Warmste Week maakte er met StuBru en MNM zijn campagnethema van. Ketnet maakt elk jaar een vuist tegen pesten, dit jaar werd de aktie extra ondersteund door MNM. 

Ook Eén speelde in op de actualiteit en bracht met het serene ‘De Prijs van de winnaar’ de mentale gezondheid van topsporters extra onder de aandacht.

Ook brandsafe adverteren op een creatieve manier in een kwalitatieve, relevante context?

Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.