17/02/2022
Sonic branding is al lang geen toekomstmuziek meer. De campagne van Sleeplife illustreert dat een doordachte audiobranding een luidspreker op je creatie én resultaat zet.
→Jongerenzender MNM heeft sinds 2021 een eigen bos. Met hulp van het Agentschap Natuur en Bos plantten luisteraars en dj’s 3.100 bomen. Na het succes van vorig werd dit jaar de actie herhaald met nieuwe partner bpost. In totaal zullen 5000 bomen worden geplant.
Radio 1, Radio 2, MNM en Studio Brussel waarschuwen sinds oktober ook fietsers voor werkzaamheden. De VRT zet met dit initiatief mee de schouders onder de Fietsdeals waarmee de Vlaamse Overheid fietsverplaatsingen wil stimuleren.
Met De Nieuwe Lichting, de muzikale talentenjacht van StuBru, geeft de zender elk jaar kansen aan talent van eigen bodem. Ook MNM is er voor jongeren met de aktie ‘JumpJobs’: in samenwerking met Voka helpen ze hen aan een eerste job.
Ketnet en Kom op tegen Kanker organiseren dit jaar voor de zesde keer de campagne De Pet op tegen Kanker. Een bewustmakingsactie die geld inzamelt om kinderen met kanker een hart onder de riem te steken.
Internationale studies tonen aan dat het niveau van ‘begrijpend lezen’ in Vlaanderen steeds meer daalt. Daarom zette de publieke omroep het leesplezier in de kijker met extra programma’s zoals De Boekathon, het Radio 1 Boekenfeest en De Voorleesclub.
Ketnet lanceerde samen met Mediawijs een videoreeks met tips rond mediawijs omgaan met het internet. In tien video's nemen Ketnet-wrappers Gloria en Sander de Ketnetters mee in de wereld van het internet: hoe kies je een veilig wachtwoord? Wat met games, phubbing en catfishing?
Ook Radio 2 besteedde veel aandacht aan mediawijsheid met onder andere een phishingspecial. In De Inspecteur, De Madammen of Spits kwamen slachtoffers en experts aan het woord. Sven Pichal bundelde alle concrete tips in een handige video (en kreeg daarvoor oprechte bedankreacties van vele luisteraars).
Eén van de trending topics van 2021 was ongetwijfeld mentaal welzijn. De Warmste Week maakte er met StuBru en MNM zijn campagnethema van. Ketnet maakt elk jaar een vuist tegen pesten, dit jaar werd de aktie extra ondersteund door MNM.
Ook Eén speelde in op de actualiteit en bracht met het serene ‘De Prijs van de winnaar’ de mentale gezondheid van topsporters extra onder de aandacht.
Contacteer ons vrijblijvend voor meer info.