Hendrik Kiekens
Hendrik Kiekens
Client Service Manager Radio
08/04/2020
Nu de fysieke winkels nog wel even gesloten zullen blijven en we meer dan ooit onze lokale economie moeten steunen, steekt de sectorvereniging Safeshops.be, samen met NSZ (Neutraal Sydicaat voor Zelfstandigen) en Bpost de Belgische handel een hart onder de riem met Wearelocal.be. Online shoppen op het platform op zondag levert je voortaan een leuke extra op #KoopLokaal #PoweredByVar

Wie?

SafeShops.be is een initiatief van enkele grote Belgische webshops en groeide uit tot de e-commerce sectorvereniging van ons land. De vereniging stelt zich als doel de groei van het online shoppen in België te stimuleren door Belgische online shops te verenigen op één platform. Intussen is safeshops.be uitgegroeid tot een kwaliteitslabel die klanten verzekert dat ze in een veilige omgeving hun online aankopen doen.

Wat?

“Ons concept is niet nieuw”, licht Greet Dekocker, Managing Director van Safeshops.be toe. “Eén zondag per jaar, tijdens de Lazy Sundays, boden alle webshops die bij ons aangesloten zijn, al grote kortingen. Die dag ondersteunden we al een paar jaar met een campagne. Dat concept breiden we nu uit naar elke zondag tijdens de quarantaine en organiseren we op een breder platform Wearelocal.be élke lazy Sunday tijdens de quarantaine leuke attenties of straffe promo’s van Belgische handelaren. Bovendien stellen we het platform ook open voor handelaren en horeca: lid of geen lid, webshop of traditionele winkelier. Vele zijn namelijk genoodzaakt te sluiten en zoeken digitale en lokale oplossingen. We hopen hen zo een duwtje in de rug te geven. We investeren daarom in extra traffic met een bijkomende radiocampagne.”

Wanneer?

De actie start deze week: dat betekent dat op Paaszondag de eerste lazy Sunday is. Dus save the dates alvast tot en met het laatste weekend van april!

“De radiocampagne loopt op StuBru en MNM en mikt zo in het hart van de doelgroep: 25-64 jaar”, vult Hendrik Kiekens, Client Service Manager Radio van Var aan. “Net als alle andere adverteerders die nu boeken, bieden we ook Safeshops.be 15% extra mediaruimte. Op deze manier willen wij bij Var onze partners ook in deze moeilijke economische periode een duw in de rug geven.”

Wil je ook graag adverteren via de VRT-merken?

Dat kan. We bieden aan alle adverteerders 15% gratis extra mediaruimte voor campagnes tot en met 30 juni 2020. Als je spot inspeelt op de huidige actualiteit komt hier 5% extra ruimte bovenop. 

Interesse? Contacteer onze matchmakers voor een mediaplan op maat.