Julie Desmet
Julie Desmet
Business Developer Creative Partnerships
10/10/2022
Via gamification de awareness rond circulaire economie verhogen, dat is de slimme opzet van Recupel via het populaire tv-programma Homo Universalis in primetime op zaterdagavond op Eén en VRT MAX. Het leverde hen 723.931 kijkers* op.

Homo Universalis

Homo Universalis, ooit een rubriek in het programma Iedereen Beroemd op Eén, is sinds dit jaar een apart tv-programma. Het format blijft hetzelfde, al zijn er nu 10 proeven per keer. Elke aflevering vallen er 10 deelnemers af. De winnaar mag zich kronen tot Homo Universalis en krijgt met een mooie reischeque.

De vzw Recupel zorgt ervoor dat afgedankte elektr(on)ische toestellen op een duurzame en kosten-efficiënte wijze ingezameld en verwerkt worden. Tijdens één van de proeven moesten de deelnemers zo snel mogelijk een lamp laten branden. De lampen die niet werkten, konden in de Recupeldoos, klaar voor recyclage. Resultaat? Een geslaagd initatief met maximale impact én bereik.

Proef Recupel

0:00
/
0:00

Julie Desmet, Business Developer Creative Partnerships bij Var: “De proef van Recupel werd uitgezonden op zaterdagavond om 20u20 (piekuur) op Eén en VRT Max en kon rekenen op 723.931 kijkers.* Ook werd de proef gedeeld via de sociale mediakanalen van Eén en Recupel. In het verlengde van de proef werd ook nog een quiz gemaakt op de website van Radio 2 die gedeeld werd in de wekelijkse nieuwsbrief. Daarbovenop was er ook nog een verwijzing On Air naar de quiz.”

Annelies Evens, Marketing & Communication Manager bij Recupel: “Met dit partnership heeft Recupel maximale awareness kunnen creëren door heel Vlaanderen te tonen waarvoor de organisatie staat. Via een 360°-plan en een crossmediale aanpak waarbij elk kanaal inspeelt op de andere kon het niet alleen genieten van sponsoring op televisie, maar ook op radio en op de socialemediakanalen van de VRT.”

*Bron: CIM Audimetrie, North + guests, live +7, 24 september 2022.

Wil je ook partneren met onze VRT-merken?

Contacteer Sam, Hilde of Julie voor meer info.