Jordan Bowring
Jordan Bowring
Marketing Executive
24/02/2022
De winnaars van de SONIQ Awards 2022 zijn bekend! Een achtkoppige jury o.l.v. Paul Wauters heeft 4 prijzen toegekend uit in totaal 45 cases.

Lidl: Best Sonic Branding

“Lidl, voor iedereen die telt" is een herkenbare tune die je zo meefluit, een geslaagde brandscore met een sterke auditieve huisstijl die de ideale basis vormt voor gebruik op verschillende touchpoints: op radio, tv Facebook en YouTube, futureproof en consistent in de tijd.

Lidl maakt met dit vrolijke deuntje het shoppen nog leuker. Een geslaagd voorbeeld van straffe sonic branding!

By: BBDO - Sonhouse

De Vlog van Fée: Best Use of Radio

Wat als een Joods meisje van 10 jaar in de Tweede Wereldoorlog geen dagboek maar een vlogcamera zou hebben De vlog van Fée – volg WO 2 door de ogen en oren van heen jong meisje.

Radiocampagne het best omgesprongen met de sterktes van het medium radio een intense auditieve ervaring als basis voor hun radiospot, niet veel woorden nodig om een sfeer te creëren De krachtt van suggestie, de charme van de stilte.

By: Ketnet - Lucy

Beluister de pakkende radiospot (Soundcloud)

Hemelse Helden van DELA: Best Branded Audio Content

Op 1 november 2021 herdacht Joe alle dierbaren die gestorven zijn met een eerbetoon door de hele dag hun muziek te draaien en samen met de luisteraar herinneringen op te halen. Ze deden dat in samenwerking met DELA, dé uitvaartspecialist. Deze case is een mooi voorbeeld hoe je tijdens de pandemie elkaars lasten kunt delen door via radio moeilijke onderwerpen als verdriet, troost en afscheid nemen kan bespreekbaar maken en de pijn verlichten door de lasten te delen.

Hemelse Helden geeft een warme dimensie bij een koud thema en bouwt mee aan het merk DELA. Het biedt de luisteraars van Joe een forum om de mensen die hen ontvallen zijn te herdenken op een warme, menselijke en emotionele manier. Een prachtig voorbeeld van hoe sterk radio kan zijn.

By: Joe - Dela

Beluister de covers van de Hemelse Helden op Joe (YouTube)

Wetenschapje: Best Innovation in Audio

Wetenschapje heeft op een unieke manier omgesprongen met de kracht van audio en is een frisse wind in het podcastlandschap. Elke aflevering zit boordevol geluid, muziek, coole geluidseffecten én een stem die je super interessante dingen vertelt. Een boeiend, meeslepend en educatief antwoord met een degelijke en welgebouwde uitleg op wetenschapsvragen voor kinderen met een gezonde interesse. Kinderen leren op een niet-opdringerige manier iets bij, ouders ook.

By: Geluidshuis

Beluister de podcast

Benieuwd hoe je audio kan inzetten om je doelgroep te bereiken?

Contacteer ons, we helpen je graag verder.