Sam  Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
02/02/2019
4 februari 2019. De reboot van Studio Brussel gaat gepaard met enkele wijzigingen in het zendschema en verschuivingen met de presentatoren. Welke nieuwigheden zijn er en hoe passen die in de kernwaarden en ambities van Studio Brussel?
Nieuw zendschema en nieuwe presentatoren

De reboot gaat gepaard met enkele wijzigingen in het zendschema en verschuivingen met de presentatoren. Het wordt niet disruptief. De zender zal vooral zijn focus verscherpen op waar het écht voor staat. Bestaande presentatoren zoals Eva De Roo blijven dan ook aan boord.

Enkele nieuwigheden:

  • Exit Hotshot, enter Catch of The Day. “Daar kondigen we elke dag een ander nummer aan dat je moet gehoord hebben.”
  • Michèle Cuvelier neemt De Ochtend over van Linde Merckpoel, Linde gaat voor Studio Brussel tweewekelijkse video’s maken voor haar YouTube-kanaal #Linde.
  • Thibault Christiaensen, frontman van Equal Idiots en revelatie van De Slimste Mens, krijgt een eigen radioprogramma Rock & Ros (zondag om 18u).
  • Stijn Vlaeminck krijgt elke zondag van 10u tot 12u zijn eigen radioprogramma bij hem thuis.
  • Fien Germijns presenteert elke dag tussen 18u en 20u Team Germijns.
  • Noonah Eze alias Black Mamba brengt in haar eigen programma, een mix van de nieuwste, leukste en beste urban platen (zaterdag 20-22u).
  • Nieuwkomers zijn ook o.a. Joris Brys (ex-Telenet) met het programma Vuurland op zondag en Yassine Atari (die al eerder reportages maakte met Rudi Vranckx voor VRT NWS) en – last but not least – Robert Van Impe, beter bekend als Average Rob die faam verkreeg door zich tussen celebs te photoshoppen. Average Rob heeft een grote schare online fans: maar liefst 318.000 volgers op Instagram en 5.416 abonnees op YouTube.

Bekijk het nieuwe zendschema en luister online via radioplus.be.

Meerwaarde, kernwaarden en ambitie

De meerwaarde van Studio Brussel is nieuwe dingen ontdekken. “Dat doen we onder andere via Catch of the Day, dat ons onderscheidt van de markt. We willen meer dan ooit trouw blijven aan dat elan, met onze kernwaarden: ontdekking, open, engagement, origineel.”

De ambitie is vooraan in de bunch lopen van de dingen die staan te gebeuren. “We willen relevant blijven in de toekomst. Ons eerste streven is niet bereik maar impact. Uiteraard heb je geen impact zonder bereik, dat weet ik wel. Hoe dan ook zal alles wat we doen in het belang van het merk zijn.”, zegt Jan van Biesen.

Studio Brussel evolueert op kousenvoeten mee met de tijd en hoe de nieuwe consument zich gaat gedragen in de markt. “We willen vooruitlopen in gedragsverandering. We zullen al onze creative partnerships nog hoger valideren. Zodra er een sterke match is, dan garanderen we onze partner een stevige portie commitment.”

Lees meer over de Studio Brussel reboot
Interesse in adverteren via Studio Brussel? Of je merk linken aan een van de Studio Brussel-events?

Contacteer onze matchmakers voor een offerte op maat.