20/06/2019
Met jouw campagne echt scoren bij je doelgroep – dat is wat elke marketeer wil. Onze DIVA 3.0 impactstudie geeft je heel precieze feedback over je campagne en unieke inzichten om jouw business nog sterker te maken.
→Bart De Wit, accountmanager Var: “De DIVA-resultaten van de Impermo radiocampagne zijn op alle vlakken uitzonderlijk. Met 87% awareness is het merk, mede door de uitzonderlijk sterke auditieve baseline, zeer goed gekend. Ook geblindeerd merken we sterke attributiescores. De marketingactivatieresultaten zijn bijzonder hoog en liggen boven de 40% voor consideratie (overweeg je het merk?) en interactie (ga je over tot actie?). De creatie scoort bijna even goed als de toppers van Gamma en Devos Lemmens. Bovendien zijn de spots bijna maandelijks on air te horen; al deze factoren hebben bijgedragen aan de piekende naamsbekendheid.”
Julie Sohier, Account Director communicatiebureau Handlangers: “Impermo investeert veel in adwords. Toppositie op merknaam, clicks op zoektermen: hiermee bereiken we een publiek dat heel bewust op zoek gaat naar informatie over Impermo. Radio en tv zetten we voornamelijk in om nieuwe doelgroepen te bereiken. Radio werkt versterkend in ons mediaplan en helpt significant om de naamsbekendheid te boosten. Dankzij een sterke creatie, gebaseerd op herhaling, en een impactvolle sound zorgden het geheel van de inspanningen voor een belangrijke stijging van de bezoekersaantallen, zowel op het webplatform als in de showrooms.”
Diether Claeys, marketing manager Impermo: “Dat onze spots gewaardeerd worden door de luisteraars heeft een positieve impact op zowel naamsbekenheid als merkoverweging. We krijgen meer bezoekers, zowel in de winkels als online. Dat voelen we in de verkoop: Impermo draait een bedrijfsresultaat dat 32% hoger ligt dan vorig jaar, daar waar de markt quasi gelijk blijft. Radio werkt voor Impermo, ik kijk er naar uit een vervolg te breien aan deze successamenwerking.”