30/11/2021
Zoals elk mediabedrijf heeft ook VRT de distributie van zijn content de laatste jaren sterk aangepast aan het vernieuwde mediagebruik. Die beweging resulteerde in tal van nieuwe touchpoints.
→Frederik Delaplace, CEO VRT: "Onze gebruikers vragen al lang naar de mogelijkheid om VRT NU op het groot scherm te brengen. We zijn dan ook enthousiast dat we die service nu heel laagdrempelig kunnen aanbieden. In het bijzonder omdat we dit samen met de lokale spelers doen. Met de tv-app voor VRT NU kunnen we de vertrouwde kijkervaring van VRT doortrekken op nieuwe kanalen. We starten vandaag met Android TV en de klanten van Telenet en Proximus die over de nieuwste tv-boxen beschikken. In januari 2022 zal VRT NU ook beschikbaar zijn op de nieuwe box van Orange-klanten. Op korte termijn zetten we de ontwikkeling door naar de gebruikers van Apple en Samsung."
Saskia Schatteman, CEO Var: “VRT blijft volop inzetten op een sterk lineair aanbod en evolueert tegelijkertijd mee in functie van nieuwe kijkmodellen. Net als op het platform van VRT NU zullen ook in de app gebruiksvriendelijkheid, privacy en veiligheid centraal staan. We kondigden recent de lancering van reclamemogelijkheden op VRT NU aan, op termijn zullen ook prerolls in de tv-app mogelijk zijn. Dit is opnieuw een stap voor onze merken om een kwalitatieve manier en in een brandsafe context te blijven connecteren met elke Vlaamse mediagebruiker.”
Lees onze whitepaper met alle mogelijkheden.