Rudi Janssens
Rudi Janssens
Chief Commercial Officer
24/03/2022

Voor het eerst in België: UBA (United Brands Association) en UMA (United Media Agencies) brachten het aandeel van alle media-investeringen in België in kaart, zowel online als offline. We delen 3 inzichten.

Radio is tweede belangrijkste reclamemedium in ons land

Radio trok in 2021 de meeste reclameinvesteringen aan in België, op tv na en op de voet gevolgd door paid social, display en OOH. 

Block image

Radio zorgt voor bereik, awareness en ROI

Het medium radio wordt erkend voor zijn krachten: het brede bereik, het bouwen van merken (brand awareness) en van ROI. Dankzij ons DIVA-impactonderzoek helpen wij adverteerders te begrijpen hoe hun campagnes werken, wat aanslaat in hun communicatie en hoe we die kunnen verbeteren. De inzichten gidsen onze adverteerders en klanten naar creatievere en betere spots die meer impact hebben. Uit dat onderzoek blijkt dat de beste creaties erin slagen om 85% recall te leveren.

Radio is een rots in de branding

DAB+, Digital-only streams, korte luisterfragmenten als podcasts, … radio blijft innoveren in haar basisstromen én in al haar afgeleiden. Het medium blijft nieuwe doelgroepen, kanalen en profileringen aanboren. Radio volgt de consument op alle verschillende platformen, het maakt niet uit via welk toestel. Audio advertising is unskippable, no fast forward, no ad blocking. Jouw boodschap komt direct terecht bij de audience.

Adverteren via de VRT-audiomerken?

Neem vrijblijvend contact met ons op.