Geert Vansant
Geert Vansant
Market Intelligence Manager
15/06/2021
Wat duurt 5 seconden en heeft de kracht om zowel merkbekendheid, aankoopintentie als imago te boosten? De 5”-billboards op Eén en Canvas. Van 9 tot 15 september krijgen adverteerders weer de kans zich via shortform-advertising structureel – voor een periode van 1 of 2 jaar – te linken aan VRT-televisie. We helpen je graag het beste te halen uit zo’n Premium Partnership TV & Video door 3 billboard-inzichten te delen.

Inzicht: short-form adverteren is futureproof communiceren.

Er is een internationale tendens naar kortere communicatie en spots (Nielsen). Constante blootstelling aan boodschappen resulteert in een kortere attention span bij kijkers. Resultaat: advertising burn-out en ad-skipping.

Enter short form video formats. Van de toekomstige koopkrachtigen - Millennials en generatie Z - worden bovendien gezegd dat ze een kortere aandachtspanne hebben dan andere generaties. Inzichten die merken niet naast zich neer kunnen leggen.

“Short form video is here to stay and it brings great benefits for brands”, volgens TikTok's Head of Product Marketing Kris Boger. “We look forward to seeing it fully cement itself as a permanent, effective and important way for brands to reach consumers for years to come.”

Ons eigen DIVA-impactonderzoek onderzocht de impact van short-form advertising bij jongeren en bevestigt dat korte advertenties even effectief werken bij jongeren als bij ouderen en soms zelfs beter.

Best of 2020-2021

De billboardcampagnes van Cécémel, Apérol en Cornet legden alle drie indrukwekkende scores voor bij jongere doelgroepen.

 

0:00
/
0:00
0:00
/
0:00
0:00
/
0:00

Check ook de andere 2 tv-billboardinzichten:

Een Premium Partnership vanaf 2022?

Intekenen kan tussen 9 september en 15 september 2021. Je hebt de keuze tussen 2 sponsorpijlers van 1 of 2 jaar:
 

  • Pijler I. TV: sponsoring via 5” billboarding bij Eén- en Canvas-programma’s en hun respectievelijke trailering
  • Pijler II. Leefwerelden: sponsoring via 5” billboarding bij trailers van (zowel tv- als radio-) events en promoties van de VRT waarvoor er tv-campagnes op Eén en Canvas bestaan
  • Daarnaast kan je je partnership optioneel verrijken met 15”-prerolls via het extra bereik van VRT NU.

Meer weten over de mogelijkheden van een Premium Partnership?