Sam Homblé
Sam Homblé
Manager Creative Partnerships
14/07/2022
Voor de allereerste keer werken drie reclameregieën (RMB, Var en Clear Channel Belgium) en twee publieke omroepen (RTBF en VRT) samen aan een project dat adverteerders de mogelijkheid biedt een multimediale, nationale en creatieve campagne te voeren rond een evenement met een hoge kijkdichtheid en met een enorme impact. Enter Goal of the Day.

Goal of the Day

Het concept is simpel. Gedurende het hele WK zal Clear Channel op zijn schermen in de grootste steden en stations van België de mooiste/strafste goals van de vorige speeldag laten zien. De VRT en de RTBF zullen hiervoor een selectie van hun mooiste beelden ter beschikking stellen. Uiteraard worden de goals van onze Rode Duivels extra gehuldigd.

Het Goal of the day-concept werd vorig jaar gelanceerd voor UEFA EURO 2020TM door RTBF, RMB en Clear Channel. Het principe blijft dit jaar hetzelfde, alleen wordt het partnerschap nu uitgebreid met een derde partner, Var. Het initiatief krijgt hierdoor voor de eerste keer een nationale dimensie.

Ongezien bereik voor jouw merk

Adverteerders die zich aansluiten, zullen genieten van een ongeziene visibiliteit. Zowel in het zuiden als in het noorden van het land zal hun merk voor en na de uitgezonden beelden op de schermen van Clear Channel op bijzondere manier in de kijker staan.

Bovendien zal de actie ondersteund worden door een uitgebreide promotiecampagne op de verschillende tv-, radio- en digitale kanalen van de RTBF en de VRT waarbij de adverteerder ook betrokken zal zijn.

Een nationale actie die het resultaat is van een uniek partnerschap

"In aanvulling op onze uitstekende samenwerking met Clear Channel vorig jaar, ben ik echt blij dat we dit jaar, voor zo’n groots evenement als het WK, adverteerders een nationaal aanbod kunnen bieden samen met Var. Een multi-channel aanbod (digitaal, radio, TV, OOH) met dat bereik is uniek”, aldus Grégory Vandenschrick, Sales Director bij RMB.

Deze samenwerking is een perfecte illustratie van de complementariteit van onze verschillende communicatiekanalen, namelijk televisie, digitaal, radio en digital out-of-home (DOOH), waardoor de adverteerder zijn doelpubliek de hele dag door en op nationale schaal zal kunnen bereiken. De flexibiliteit en wendbaarheid van ons DOOH-netwerk, dat aanwezig is op straat, maar ook in de grootste treinstations van België, zal de adverteerder de kans bieden om zijn boodschap in real time aan te passen door relevante contextuele redactionele inhoud toe te voegen tijdens de wedstrijd,” vult Baudouin van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium, aan.

Rudi Janssens, Chief Commercial Officer van Var, concludeert: " Het WK is zonder twijfel één van de grootste sportevenementen wereldwijd. Voor adverteerders de kans bij uitstek om hun consumenten te benaderen en voor ons een ideale gelegenheid om een uniek en sterk crossmediaal - en nationaal - aanbod aan te bieden. Dankzij de sterke audiovisuele troeven van Var/VRT en RMB en het performant Clear Channel-netwerk kunnen merken hun doelgroep zowel binnen als buiten optimaal bereiken op een zeer waardevol moment én in de juiste context.”

Meer weten over dit unieke aanbod?

Neem contact op met je vertrouwde matchmaker