Wouter De Bruyn
Wouter De Bruyn
Media Adviseur Radio 2
23/09/2021
Hoe word je als regionale speler met één showroom een van de grootste verandabouwers van Vlaanderen? Door de nadruk te leggen op kwaliteit én door maximaal te profiteren van de regionale dekking van Radio 2. Veranda’s Van der Bauwhede kiest resoluut voor Radio 2.

“De spots van Veranda’s Van der Bauwhede op de regionale kanalen van Radio 2 zijn een strategische zet om met een beperkt budget heel veel bereik te creëren in onze doelregio”, stelt Pol Dauwe, mediastrateeg van communicatiehuis Greendots. “De winkel is gevestigd in West-Vlaanderen, het is niet makkelijk om mensen uit Antwerpen en Limburg te doen afzakken naar de showroom in Waregem. We kozen 3 provincies: met Radio 2 West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant bereiken wij op die manier net de juiste mensen.”

”Meer dan de helft van luisterend Vlaanderen, en net de goeie helft”

“Zo’n vijf jaar geleden hebben wij de switch gemaakt van print naar het meer milieuvriendelijke medium radio. Met onze spots op Radio 1 en de regionale kanalen van Radio 2 bereiken wij meer dan de helft van luisterend Vlaanderen, op basis van de CIM-cijfers. Een zelfde resultaat met een ander mediaplan zou duurder uitdraaien.”

“Alleen in West-Vlaanderen al meer dan 50% van de luisteraars”

“Het publiek van Radio 1 en 2 ligt ook dicht bij dat van Veranda’s Van der Bauwhede. Kapitaalkrachtige dertigers en veertigers. We richten ons op kwaliteit, wat goed aansluit bij de meerwaardezoekers op Radio 1 – een echte luisterradio. Gemixt met een hogere frequentie van onze spots op familiezender Radio 2 profiteren we maximaal van het brede bereik van de som van beide kanalen. Alleen al in West-Vlaanderen bereikt Radio 2 al meer dan 50% van de luisteraars.

De juiste sfeer

Veranda’s Van der Bauwhede hanteert twee radiocampagnes per jaar, telkens rond de opendeurdagen in het voorjaar en de Open Bedrijvendag in het najaar. In aanloop daarvan worden er extra spots ingezet voor een optimale aanwezigheid. Na deze belangrijke momenten wordt de spot, waarin de warme stem van Herbert Flack de juiste poëtische sfeer creëert die past bij de kernwaarden van het familiebedrijf, nog enkele weken doorgezet.

“De troef van onze radiocampagnes is de boodschap over het licht, de ruimte en het zicht op de tuin en de seizoenen. De spots vormen een subliem rustpunt en een welkome verademing tussen de soms drukke radio-uitzendingen door. Het resultaat is er. Tijdens de radiocampagnes kennen de showroombezoeken altijd een piek. Inzetten op radio geeft een boost aan onze omzetcijfers.”

Wil je ook genieten van de kracht van radio?

Contacteer ons vrijblijvend, onze matchmakers helpen je graagd verder.