Wist je dat er een sterke link is tussen creativiteit en efficiëntie? Dat is gebleken uit ons DIVA-onderzoek. Hoe beter je creatie, hoe hoger de ROI van je campagne. Daarom helpen we je bij Var graag een handje met gratis radiodemo’s. Deze kunnen opgenomen worden bij een radioproductiehuis naar keuze.

Ken je dat, radiospots presenteren op basis van een geschreven script? Niet zo evident als je de geluidseffecten en stemmen er moet bij bedenken. Je kan geen papieren script tegen je oor houden en horen hoe het klinkt. Bij radio moet je met je oren kijken. Wat als... je een demo van het idee opneemt en het dan pas laat beoordelen? Dan hoor je écht hoe de spot klinkt en verhoog je meteen de efficiëntie van je campagne!

“Ik vind een dummy bijna altijd een must. Je weet namelijk niet op voorhand wat werkt. Het is niet omdat het op papier werkt dat het in de realiteit klopt. Een dummy is daarnaast niet alleen belangrijk om iets te verkopen, maar ook om een idee tot leven te laten komen. Spots waarvan er eerst een maquette was, leveren altijd een beter eindresultaat op. Je leert van het proces en krijgt meer kansen om te finetunen”, aldus Joeri Van Den Broeck. Hij is nu creatief directeur voor BMW bij het bureau Air en werkte enkele jaren geleden mee aan de gekende Hebbes-reclamespots.

“Ik vind een dummy bijna altijd een must. Je weet namelijk niet op voorhand wat werkt. Het is niet omdat het op papier werkt dat het in de realiteit klopt. - Joeri Van Den Broeck, creatief directeur BMW bij Air
Gratis demo’s

Budget voorzien voor een demo is echter niet altijd vanzelfsprekend. Daarom hebben we bij Var een uniek en tijdelijk aanbod dat je daarbij kan helpen. Voor elke radiocampagne uitgezonden tussen 1 juni en 30 september bieden we de financiering van een demo aan.

Dit aanbod is geldig voor:

  • een nieuwe creatie.
  • elke campagnegolf met een min. budget van € 10.000.
  • één demo per campagnegolf.
  • uitzendingen in juni, juli, augustus en/of september 2018 op Radio 1, Radio 2, Studio Brussel of MNM (in de nationale blokken).
  • nieuwe en bestaande boekingen.
  • radioreclame à la carte, Boost en Hi-performance pakketten.

Interesse? Maak dan zeker vóór de opname van je demo concrete afspraken met je vertrouwde matchmaker bij traffic of sales.


Tags Audio