nl
VRT MAX wordt beloond met kwaliteitslabel
VRT MAX, het online video-én audioplatform van VRT, bestaat intussen 5 jaar. Sinds september vorig jaar wordt aan adverteerders de mogelijkheid gegeven om hun preroll-campagnes uit te zenden op VRT MAX (vroeger VRT NU). De veilige en maatschappelijk verantwoorde context waarin deze dienst wordt aangeboden aan adverteerders wordt nu beloond met het Digtal Ad Trust (DAT) -Label.
DIGITAL AD TRUST
Digital Ad Trust is een uniek interprofessioneel initiatief dat door UBA en WE MEDIA werd gelanceerd. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te beoordelen en waarderen, op basis van 5 criteria:
- Brand safety garanderen: merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn
- Zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren
- Advertentiefraude bestrijden
- Gebruikerservaring (UX) verbeteren, en het aantal advertenties op één pagina beperken
- Gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens
Verantwoorde reclame, brand safety, reclameluwe omgeving, … allemaal termen waarmee je VRT MAX kan omschrijven en die zowel VRT als Var hoog in het vaandel dragen. Kwaliteit, in de ruime betekenis van het woord, primeert en dat geldt zowel van de beginfase tot in de eindfase.