25/08/2021
Met nieuwe radioverhalen, vertrouwde sterkhouders, live-events en inspirerende podcasts wordt 2021 een uniek radio-najaar. Uit het brede aanbod selecteerden wij telkens drie nieuwkomers om naar uit te kijken.
→Vandaag start de Week van de Digitale Radio. Vorig jaar maakte dit tijdens de lockdown een grote sprong vooruit die nu wordt bevestigd. Zowat 41% van het totale luistervolume radio is nu digitaal, 19% luistert via DAB+.
We zien ook een groei in het luistervolume in de wagen. Daar stijgt het digitaal luisteren van 26% vorig jaar naar 34% dit jaar. De nieuwe wetgeving van januari heeft daar zeker iets mee te maken. Deze wetgeving verplicht automakers om alle nieuwe wagens standaard uit te rusten met DAB+.
Een rijker aanbod op DAB+ kan deze groei verder versterken. Daarom lanceerden we naast reclameblokken op onze hoofdmerken Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, Klara en MNM ook nog audioreclame op MNM Hits, Radio 2 Bene Bene en StuBru De Tijdloze. Meer info.
Tijdens de Week van de Digitale Radio wordt er extra aandacht gegeven aan de kwaliteit en voordelen van DAB+ en andere vormen van digitaal radio luisteren. Alle landelijke Vlaamse zenders werken hieraan mee. DAB+ biedt luisteraars o.a. meer radiozenders, digitale geluidskwaliteit en is gratis te ontvangen.
Contacteer ons voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.