Dirk  Soetens
Dirk Soetens
Market Intelligence Manager
15/11/2021
Steeds meer Vlamingen luisteren digitaal naar de radio. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het onderzoek naar digitaal luisteren, uitgevoerd door onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van de Vlaamse Overheid.

41% van het radioluisteren is digitaal

Vandaag start de Week van de Digitale Radio. Vorig jaar maakte dit tijdens de lockdown een grote sprong vooruit die nu wordt bevestigd. Zowat 41% van het totale luistervolume radio is nu digitaal, 19% luistert via DAB+.

34% luistert digitaal naar radio in de wagen

We zien ook een groei in het luistervolume in de wagen. Daar stijgt het digitaal luisteren van 26% vorig jaar naar 34% dit jaar. De nieuwe wetgeving van januari heeft daar zeker iets mee te maken. Deze wetgeving verplicht automakers om alle nieuwe wagens standaard uit te rusten met DAB+.

StuBru De Tijdloze en Radio 2 Bene Bene

Een rijker aanbod op DAB+ kan deze groei verder versterken. Daarom lanceerden we naast reclameblokken op onze hoofdmerken Radio 1, Radio 2, Studio Brussel, Klara en MNM ook nog audioreclame op MNM Hits, Radio 2 Bene Bene en StuBru De Tijdloze. Meer info.

““41% van het totale luistervolume radio is nu digitaal”

Week van de Digitale Radio

Tijdens de Week van de Digitale Radio wordt er extra aandacht gegeven aan de kwaliteit en voordelen van DAB+ en andere vormen van digitaal radio luisteren. Alle landelijke Vlaamse zenders werken hieraan mee. DAB+ biedt luisteraars o.a. meer radiozenders, digitale geluidskwaliteit en is gratis te ontvangen.

Meer info?

Contacteer ons voor een diepgaande analyse van de resultaten op de doelgroep van jouw merk.