Header image
Terug naar Cases

Albert Heijn

Hamsteren-campagne van Albert Heijn uit zich in torenhoge DIVA-scores

Na een korte afwezigheid omwille van corona en de negatieve perceptie die er rond het woord 'hamsteren' heerste, mogen de populaire mascottes van betaalbare boodschappen zich weer helemaal uitleven op radio met hun 'Hamsteren'-campagne. Met als resultaat DIVA-scores die de hoogte invliegen.

Sector
FMCG
Thema
Brand Building
Periode
Eind augustus 2022
Case delen
Download
header image

Aanpak

Na een korte afwezigheid zet Albert Heijn weer volop in op radio om een breed publiek aan te trekken en om de concurrentie aan te gaan met de andere supermarktketens. Ondanks de afwezigheid op radio is Albert Heijn het Hamsteren-concept blijven inzetten op andere media. Dit gaf bij terugkeer op radio meteen heel sterke scores in de DIVA-resultaten van september.


Mediaplan: Radio - TV - Press - OOH

Radio is bovenal een creatief medium waar goede campagnes echt tot hun reden komen. Onze campagnes hebben een leuke baseline, de kracht van sonic branding heeft een niet onbelangrijk aandeel in deze score. Auditieve reclame zit in de lift. Als je daar als merk op een leuke manier op inspeelt, volgen de goede resultaten vanzelf.
Els Lagrou
Marketing Manager

Facts & Figures

De spots van Albert Heijn zijn heel herkenbaar.

  • 55% van de luisteraars herinnert zich de campagne (benchmark diva 41% - benchmark supermarkten 49%)
     
  • Van diegenen die zich de campagne herinneren, kan 85% correct aan Albert Heijn linken (benchmark diva 35% - benchmark supermarkt 44%) 
     

Qua impact zien we deze scores:

  • Consideration (aankoopintentie): 46% geeft een score van 7 of meer op de overweging om nu (vaker) boodschappen te doen bij Albert Heijn na het horen van deze spot (benchmark diva 31% - supermarkten 40%)
     
  • Fanship: 48% geeft een score van 7 of meer op de mate waarin ze fan of liefhebber zijn van Albert Heijn na het horen van deze spot (benchmark diva 30% - supermarkten 40%). We zien hier ook een mooie evolutie.

Media

Contact

 

Heb je interesse om te adverteren op de VRT-merken? Of heb je gewoon een vraag? Aarzel dan niet en stuur een mailtje, bel ons of vul dit formulier in.

                    Verplicht

                    Blijf je graag op de hoogte?

                    Schrijf je in op onze nieuwsbrief en krijg elke maand het laatste nieuws over creative partnerships, media en adverteren via de merken van VRT: radio, tv, apps, websites, events, … en veel meer.

                        Verplicht